آفتاب

دیدار کمیسیونر علمی فن‌آوری اتحادیه آفریقا با امیر عبداللهیان

دیدار کمیسیونر علمی فن‌آوری اتحادیه آفریقا با امیر عبداللهیان

دکتر مارشال دپل ایکونگا، کمیسیونر منابع انسانی، علمی و فن‌آوری اتحادیه آفریقا که در رأس هیأتی به کشورمان سفر کرده است، روز سه‌شنبه با حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه دیدار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: همکاری با اتحادیه آفریقا و به‌خصوص کمیسیون منابع انسانی، علمی و فن‌آوری برای جمهوری اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

او هم‌چنین اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود فشارها و تحریم‌های تحمیلی قدرت‌های سلطه‌گر، به توانمندی‌های عظیمی در حوزه منابع انسانی و علمی و فن‌آوری دست یافته و آماده است در تمام این زمینه‌ها با اتحادیه آفریقا و کشورهای آفریقایی همکاری جامع داشته باشد.

کمیسیونر اتحادیه آفریقا نیز با تمجید از پیشرفت‌های همه جانبه حاصله در جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در بخش‌های مختلف را از برنامه‌های این نهاد بزرگ قاره آفریقا دانست.

ایکونگا اظهار کرد: آفریقا نیازمند تجارب ایران در امر توسعه است و در واقع هدف از این سفر نیز بررسی دقیق زمینه‌های همکاری ایران – اتحادیه در حوزه‌های مختلف است.

انتهای پیام

کد N662605

وبگردی