آفتاب
آیت‌الله امینی در دیدار با عمار حکیم:

عراق قلب ایران است/ تقدیر از مواضع وحدت‌ آمیز آیت‌الله سیستانی

عراق قلب ایران است/ تقدیر از مواضع وحدت‌ آمیز آیت‌الله سیستانی

قم- عضو تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: با توجه به اینکه مرقد ائمه اطهار(ع) در عراق است، عراق قلب ایران محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله ابراهیم امینی، عصر سه‌شنبه در دیدار با حجت‌الاسلام عمار حکیم اظهار کرد: درست است که عراق و ایران دو کشور مستقل هستند، ولی با توجه به اینکه مرقد مطهر ائمه(ع) در عراق وجود دارد، این کشور قلب ایران محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران نمی‌تواند کشور عراق را نادیده بگیرد و نسبت به استقلال، عظمت، عمران، آبادانی و مشکلات این کشور بی‌تفاوت باشد.

آیت‌الله امینی ادامه داد: مشکلاتی که در عراق وجود دارد، موجب نگرانی ایرانی‌ها است.

عضو تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بهبودی تحولات عراق افزود: انتظار از تحولات عراق بهتر از این می شود. دشمنان دست از توطئه برنمی دارند و همیشه در صدد هستند اختلاف ایجاد کنند.

امام جمعه قم، اختلاف بین شیعه و سنی را نتیجه تلاش دشمنان دانست و تصریح کرد: دشمنان دست از سر شیعیان و اهل تسنن برنمی‌دارند.

وی جنایت‌‌های گروه تروریستی داعش را مشکل جدی عراق دانست و اضافه کرد: مردم و عشایر عراق همت کردند و با رهبری‌های بسیار خوب آیت‌الله سیستانی با هم متحد شدند تا فتنه داعش را دفع کنند.

آیت‌الله امینی با بیان اینکه ایران نگران جنایات تروریست‌ها است، تاکید کرد: داعش به سادگی دست از سر مردم عراق برنمی‌دارد، چون آمریکا و کشورهای سلطه‌گر، پشت داعش هستند.

عضو تشخیص مجمع تشخیص مصلحت نظام بر لزوم هوشیاری مردم عراق تاکید کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند اختلاف بین سنی و شیعه را زیاد کنند که این مساله به اصل استقلال عراق لطمه می‌زند.

امام جمعه قم، از تلاش‌های وحدت‌آمیز آیت‌الله‌العظمی سیستانی تقدیر کرد و افزود: برای وحدت‌افزایی بین شیعه و سنی نباید به مقدسات مذاهب اسلامی توهین شود.

آیت‌الله امینی از پذیرایی خوب عراقی‌ها از زائرین ایرانی در اربعین حسینی قدردانی و تاکید کرد: قلب ما در عراق است و مراسم اربعین امسال معجزه الهی بود و مردم عراق نسبت به زائرین حسینی، خیلی با محبت رفتار کردند.

کد N662532

وبگردی