آفتاب

واشنگتن: تماس‌ها با عالی‌ترین سطوح دولت بحرین درخصوص بازداشت علی سلمان برقرار است

واشنگتن: تماس‌ها با عالی‌ترین سطوح دولت بحرین درخصوص بازداشت علی سلمان برقرار است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مجددا نگرانی واشنگتن را نسبت به ادامه بازداشت دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین ابراز کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآة البحرین، جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با ابراز نگرانی دولت کشورش نسبت به ادامه بازداشت علی سلمان،‌ دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین عنوان داشت: دولت آمریکا با بالاترین سطوح دولت بحرین در این خصوص در تماس است.

وی در کنفرانسی خبری تصریح کرد: دولت آمریکا از گزارش‌های جدیدی که حکایت از مطرح کردن اتهام‌ها علیه این رهبر مخالف در بحرین دارد، اطلاع کسب کرده است و دولت آمریکا از تشدید تنش‌ها در بحرین نگران است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم‌چنین دولت بحرین را ترغیب کرد تا تدابیر حقوقی لازم را برای حل این مساله در سریع‌ترین زمان ممکن و با بیشترین شفافیت ممکن دنبال کند.

در همین حال، استفان دوجاریک، سخنگوی بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل در سخنانی عنوان داشت: بان کی مون مساله بازداشت علی سلمان و رخدادهای ناشی از این مساله در بحرین را با توجه دنبال می‌کند.

پیشتر نیز خانم لیز تروسل، سخنگوی کمیساریای ارشد حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرده بود که این کمیساریا به شدت از بازداشت علی سلمان و همچنین پیگرد و بازداشت افرادی که از حق خود در آزادی بیان در بحرین استفاده کرده‌اند، نگران است.

کمیسیونر ارشد حقوق بشر سازمان ملل از دولت بحرین خواست تا هرچه سریع‌تر علی سلمان و سایر افرادی که به دلیل بهره گیری از حق خود برای آزادی بیان و برگزاری تجمع محکوم یا بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

انتهای پیام

کد N662527

وبگردی