آفتاب
یوسفی:

نخستین مرکز تخصصی خلاقیت، بازی و سرگرمی در مشهد راه‌اندازی شد

نخستین مرکز تخصصی خلاقیت، بازی و سرگرمی در مشهد راه‌اندازی شد

مشهد- مدیر فرهنگ سرای غدیر گفت: نخستین مرکز تخصصی خلاقیت، بازی و سرگرمی ویژه کودکان در فرهنگ سرای غدیر راه اندازی شده و فعالیت رسمی خود را از نیمه آذرماه آغاز کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود یوسفی اظهار کرد: نخستین مرکز تخصصی خلاقیت، بازی و سرگرمی ویژه کودکان در فرهنگ سرای غدیر راه اندازی شده و فعالیت رسمی خود را از نیمه آذرماه آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مراحل طراحی و برنامه ریزی این طرح که از چندین ماه گذشته پیگیری شده، به پایان رسیده، ادامه داد: این مرکز از ابتدای آذر ماه فعالیت خود را به صورت غیر رسمی آغاز کرده و بعد از تکمیل و تجهیز شدن بخش های مختلف آن و خریداری انواع اسباب بازی های مورد نیاز به شکل رسمی از نیمه آذرماه در خدمت کودکان و نوجوانان مخاطب این فرهنگ سرا است.

مدیر فرهنگ سرای غدیر افزود: بخش هایی چون بازی های رایانه ای، رباتیک و الکترونیک، خلاقیت، برش با کاغذ و اریگامی برای این مرکز در نظر گرفته شده، که در حال حاضر به غیر از بخش رباتیک و الکترونیک که در حال خرید برای تجهیز آن هستیم، دیگر بخش ها فعال و پذیرای علاقمندان است.

وی تصریح کرد: بازی هایی که در این مرکز برای کودکان مهیا شده است شامل انواع بازی های رایانه ای فکری و دارای هیجان، سازه های مکانیکی، انواع بازی های فکری، المان ها وسازه های ساختنی، برج هیجان، انواع پازل و جورچین، اشکال هندسی، بازی با کش، دومینو و ... می باشد.

یوسفی با بیان اینکه این مرکز تخصصی ویژه کودکان پیش دبستانی تا حدود سن ۱۲ سال است، تصریح کرد: همچنین در این مرکز کتاب های تخصصی در زمینه خلاقیت، برش با کاغذ، تصاویر چند بعدی ویژه کودکان نیز برای استفاده مخاطبان وجود دارد.

مدیر فرهنگ سرای غدیر گفت: این مرکز تخصصی در مدت فعالیت خود پذیرای حدود ۵۰۰ کودک و نوجوان بوده که از این تعداد ۴۰۰ نفر با ارائه مدارک و مشخصات خود ثبت نام قطعی انجام داده اند و کارت عضویت برای آنها صادر شده است.

وی با بیان اینکه ساعت پذیرش این مرکز در حال حاضر برای بازه زمانی ۸ و ۳۰ دقیقه الی ۱۵ در نظر گرفته شده، گفت: اولین مرکز تخصصی خلاقیت، بازی و سرگرمی فرهنگ سرای غدیر با هدف اختصاص دادن زمان و مکانی خاص برای فعالیت کودکان در زمینه سرگرمی و بازی در کنار خلق آثاری که بتوانند از آن برای سرگرمی استفاده کنند، طراحی و راه اندازی  شده است.

کد N662394

وبگردی