آفتاب
حاشیه نویسی نماینده تهران از جلسه علنی امروز؛

گلایه ظریف از مقایسه با سریع القلم

گلایه ظریف از مقایسه با سریع القلم

حمید رسایی در پایگاه اطلاع رسانی خود درباره سوال امروز از وزیر امورخارجه نوشت: ظریف از برخی اشاره ها و مقایسه هایی که کریمی قدوسی بین او و سریع القلم بکار برده بود، گلایه داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر حمید رسایی در پایگاه اطلاع رسانی خود درباره جلسه علنی امروز مجلس و سوال از ظریف نوشت: امروز وزیر محترم امور خارجه برای دومین بار در خصوص عملکردش در وزارت خارجه و پرونده هسته ای در مجلس حاضر شد. دفعه قبل، حضور آقای ظریف همزمان شد با روزهایی که قرار بود برای دور جدید مذاکرات به دیدار 5+1 برود که با جمع بندی دوستان سئوال کننده و توصیه های صورت گرفته، سئوال از آقای ظریف به رأی گذاشته نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پادرمیانی ها برای پس گرفتن سوال از ظریف نوشت: سئوال امروز اما محورهای مختلفی داشت. از همان ساعت های اول شروع جلسه برخی از چهره های مجلس واسطه شدند تا نماینده سئوال کنندگان - آقای کریمی قدوسی - سئوالش را پس بگیرد. وقتی با پس گرفتن سئوال موافقت نشد، رایزنی های متعددی برای به رأی نگذاشتن سئوال شروع شد. آقای دکتر حداد عادل و نواب رئیس مجلس از سئوال کنندگان خواستند تا سئوال  را به رأی نگذارند.

رسایی از صفت بسیار خوب برای صحبت های ظریف استفاده کرد و گفت: آقای ظریف هم البته امروز در صحن علنی بسیار خوب صحبت کرد و به صراحت از لزوم لغو همه تحریم ها و موضوع ادامه فعالیت فردو و اراک و پایبندی به خطوط قرمز تعیین شده توسط رهبری سخن گفت.

وی عنوان کرد از صحبت های خوب ظریف تشکر کردم و ادامه داد: قبل از اتمام سخنان آقای کریمی قدوسی با آقای ظریف صحبت کردم و از سخنان قاطع ایشان تشکر کردم و به آقای قشقاوی گفتم که قرار نیست سئوال به رأی گذاشته شود. البته آقای ظریف هم از برخی اشاره ها و مقایسه هایی که کریمی قدوسی بین او و سریع القلم بکار برده بود، گلایه داشت. گلایه ظریف را روی کاغذ نوشتم و به آقای کریمی دادم. واقعا هم مقایسه آقای ظریف با سریع القلم که به کروات زدن در سفرهای خارجی پایبند است و نشانه حیات و زنده بودن یک جامعه را اخذ ویزا از دانمارک می داند درست نیست و آقای ظریف حق داشت گلایه کند.

رسایی در ادامه نوشت: ابتدای طرح سئوال با رئیس جلسه که صحبت می کردم، آقای باهنر گفت که با کریمی قدوسی صحبت شده و قرار نیست سئوال را به رأی بگذارد. آقای کریمی قدوسی هم وقتی در دور پایانی طرح سئوال بود، قبل از اتمام سخنانش، اعلام کرد که قصد ندارد سئوال را به رأی بگذارد. طرح این نکته در حالی که هنوز چند دقیقه از ادامه سخنان آقای کریمی قدوسی باقی بود، باعث شد تا برخی از نمایندگان که منتظر به رأی گذاشتن سئوال بودند، از صحن علنی خارج شوند.

وی با اشاره به میزان رای موافق و مخالف نیز تحلیل کرد: نمی دانم چرا آقای باهنر به یکباره تغییر نظر داد و از کریمی قدوسی خواست تا صراحتا اعلام کند که قانع شده یا نه ؟ کریمی هم که از این کار تعجب کرده بود گفت به رأی بگذارید و موضوع سئوال را به رأی گذاشت. نتیجه اعلام شده 125 موافق، 86 مخالف و 8  ممتنع شد که معنای آن 125 موافق و جمعا 94 نفر مخالف پاسخ ظریف بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خاتمه نوشت: آقای ظریف هر چند رأی آورده بود اما از نحوه پایان جلسه و به رأی گذاشتن آن راضی نبود و ناراحت شد چون 94 مخالف هم برای تیم مذاکره کننده پیام خوبی ندارد.

 

کد N662380

وبگردی