آفتاب
سردار نقدی هشدار داد؛

آسیب‌های جبران‌ناپذیر قاچاق «مشروبات الکلی و مواد روانگردان» به کشور

آسیب‌های جبران‌ناپذیر قاچاق «مشروبات الکلی و مواد روانگردان» به کشور

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم تحقق «اقتصاد مقاومتی» برای مبارزه با قاچاق گفت: قاچاق موادی مانند مشروبات الکلی و روانگردان‌ها به کشور خطری جبران‌ناپذیر است که جز تباهی ثمری ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محمدرضا نقدی در جمع بسیجیان عسلویه در استان بوشهر، با بیان اینکه امروز «قاچاق» یکی از بزرگترین گناهان است، این پدیده را زمینه‌ساز بسیاری از آسیب‌ها و گناهان مختلف در جامعه دانست و اظهار داشت: قاچاق کالا یکی از مهمترین منکرات و آسیب های رایج در مناطق مرزی به ویژه در عسلویه و کنگان است.

وی با اشاره به اثرات قاچاق گفت: قاچاق، اقتصاد کشور را تضعیف، تولید کشور را نابود و بیکاری را افزایش می دهد و همچنین زمینه‌ساز فساد اخلاقی و انحرافات اجتماعی در میان مردم است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: قاچاق کالا ضربات جبران‌ناپذیر اقتصادی را به دنبال داشته و یکی از مهمترین عوامل بیکاری جوانان است و حتی کسانی که مبادرت به قاچاق می کنند، از این تهدید و آسیب در امان نخواهند بود.

سردار نقدی قاچاق مشروبات الکلی، مواد مخدر و روانگردان را قسمتی از تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن علیه ملت ایران دانست و اظهار داشت: قاچاق این مواد به کشور خطری جبران‌ناپذیر است که جز تباهی و فساد برای جوانان ایرانی هیچ ثمری ندارد.

تحقق «اقتصاد مقاومتی» در مناطق مرزی؛ راهکار تأمین معیشت و مبارزه با قاچاق

جانشین فرمانده کل سپاه در امر بسیج تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از مردمی که با پدیده قاچاق دست به گریبانند، از قبح، زشتی، آسیب ها و خطرات این پدیده شوم بی‌خبرند؛ بنابراین در ابتدا باید از لحاظ فرهنگی، منکر بودن قاچاق برای مردم تبیین و خطرات آن برای اقتصاد و فرهنگ کشور به درستی بازگو شود.

وی در بیان مراحل مقابله و مبارزه با قاچاق گفت: پس از ارشاد عمومی و تشریح و تبیین مسئله، باید به صورت جدی کار فرهنگی را در ارشاد چهره به چهره در خصوص فعالان عرصه قاچاق دنبال کرد و در نهایت با افرادی که حاضر به پذیرش مسئله نیستند برخورد قانونی و قضایی را در دستور کار قرار داد.

سردار نقدی تحقق «اقتصاد مقاومتی» در مناطق درگیر با قاچاق را از مهمترین راهکارهای تامین معیشت و مبارزه با قاچاق دانست و ادامه داد: باید با توجه به شرایط، ملاحظات، استعدادها و ظرفیت های مناطق مختلف، طرح های اقتصاد مقاومتی برای تامین معیشت مردم و پیشرفت اقتصادی عملیاتی شود.

کد N662355

وبگردی