آفتاب

آیت‌الله عیسی قاسم: اعتراضات بحرینی‌ها تا آزادی علی سلمان ادامه خواهد داشت

آیت‌الله عیسی قاسم: اعتراضات بحرینی‌ها تا آزادی علی سلمان ادامه خواهد داشت

مرجع دینی شیعیان در بحرین اعلام کرد که اعتراضات نسبت به بازداشت دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی مرآة البحرین، شیخ عیسی قاسم، عالم شیعه برجسته بحرینی امروز (سه شنبه) در بیانیه‌ای عنوان داشت: مردم این تصمیم را گرفته‌اند تا زمانی که پرونده بازداشت علی سلمان،‌ دبیرکل جمعیت الوفاق بسته نشده و علی سلمان تبرئه نشود، اعتراضات مسالمت آمیز خود را متوقف نکنند.

وی افزود: مردم به احقاق حق خود برای ادامه هرگونه اعتراضات مسالمت‌آمیز پایبند هستند تا تمام شخصیت‌های برجسته، جنبش‌های اصلاح طلب و تمام اسیران و مردان و زنان زندانی آزاد شوند.

عیسی قاسم تصریح کرد: جنبش‌های اصلاح‌طلب به قوت و با روش مسالمت‌جویانه ادامه می‌یابد تا مردم تمام حقوق و آزادی سلب شده خود را پس بگیرند.

این شخصیت برجسته بحرینی خطاب به علی سلمان عنوان داشت: ای شخص مومن استوار، ای شهروند مخلص و مجاهد به حق، سخنان تو، مواضع تو و تمام رفتارهای تو شاهد و گواه است که هیچ فرد خاصمی علیه تو به خصومت نپرداخت،‌ مگر به دلیل استواری تو در گفتن حق و اصرارت برای عزت مردم و احقاق منافع آنها و مخالفت تو با ظلم و دشمنی و پایبندیت به تحرکات مسالمت‌آمیز و ایمان عمیق تو به کرامت انسان و عدالت و برابری میان شهروندان و تلاش همیشگی شما برای یکپارچه کردن مردم که این کار از سر صداقت و اخلاص و نه دروغ و ریاکاری صورت گرفته است.

وی افزود: شایسته بود که نظام در پایان بازجویی‌ها، تبرئه علی سلمان را اعلام کرده و از او عذرخواهی کند تا شدت تنش‌ها و واکنش مردم کاسته شود، اما اقدام نظام کاملا عکس این مساله صورت گرفت و با این کار تلاش کرد تا مردم را به چالش کشانده و اراده آنها را بشکند.

انتهای پیام

کد N662204

وبگردی