آفتاب

طالبان: کابینه وحدت ملی اشرف غنی یخ‌ زده‌ است!

طالبان: کابینه وحدت ملی اشرف غنی یخ‌ زده‌ است!

طالبان عدم اعلام کابینۀ حکومت وحدت ملی توسط رهبران افغانستان را به تمسخر گرفته و می‌گوید که کابینه یخ زده‌ است!

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خامه نیوز، طالبان افغانستان با انتشار اعلامیه‌هایی تاخیر در اعلام کابینه حکومت وحدت ملی را زیر سوال برده و گفته است احتمالا کابینۀ وحدت ملی یخ زده است.

طالبان تاخیر در اعلام کابینه را ناشی از اختلاف‌های درونی میان محمد اشرف غنی، رییس جمهور و عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت دانسته و اعلام کرده که تاخیر و وعده‌های پی‌در پی این دو تنها برای فریب‌ خودشان و مردم بوده و آنها می‌خواهند افکار عمومی را سرگرم کنند.

در این اطلاعیه آمده است: رهبران کشور بازار داد و ستد قدرت‌طلبی و تقسیم وظیفه‌ها را میان افراد مورد نظرشان به خوبی گرم کرده‌اند و با بی‌شرمی بدون این‌که از گذشت زمان با خبر باشند، به سخنان مردم و حتی حامیان خارجی خود اهمیتی نمی‌دهند. گاهی حتی مضحک‌ترین دلایل و برهان‌ها را عنوان می‌کنند. احتمالا در این روزهای سرد زمستانی و هوای یخبندان کابل وقتی زیاد تحت فشار قرار بگیرند سردی زمستان را بهانه بیاورند و بگویند کابینه تشکیل می‌شود اما هوا خیلی سرد و یخ است و به خاطر سرما نخوردن افراد پیشنهادی کابینه چند روز دیگر هم وقت می‌خواهند تا هوای کابل مناسب‌تر شود؛ اما خنده‌دار این است که در جواب‌شان گفته شود اصلا از کجا معلوم شما راست می‌گوئید؟ شاید از بس که عبدالله و اشرف غنی این دست و آن دست کردند کابینه یخ زده است!

طالبان هم‌چنین با متهم کردن پارلمان افغانستان اعلام داشته که پس از هشدارها و پایان ضرب‌الاجل‌شان به خاطر اعلام کابینه به جای پی‌گیری این موضوع، به رفت‌و‌آمدهای نمایشی و مهمانی‌ رفتن به دربار رهبران حکومت مشغول شده و بدون گرفتن پاسخ، در برابر دوربین‌ها عکس‌های یادگاری گرفتند.

در این اطلاعیه تاکید شده است: رهبران با پررویی از پاسخ‌ دادن به مشکل واقعی مردم در خصوص عدم تشکیل کابینه و معرفی افراد مورد نظر طفره رفته و به خاطر فرار از مسئولیت عذر و بهانه‌ می‌آورند.

انتهای پیام

کد N662192

وبگردی