آفتاب

وزیر دفاع عراق: به زودی عملیات گسترده‌ای علیه داعش آغاز می‌شود

وزیر دفاع عراق: به زودی عملیات گسترده‌ای علیه داعش آغاز می‌شود

وزیر دفاع عراق در سخنانی با بیان اینکه جنگ در نینوا جنگی سرنوشت‌ساز خواهد بود، گفت: ما زمام امور را از دست داعش گرفته‌ایم و به زودی وارد عملیاتی گسترده‌ برای آزادسازی تمامی مناطق عراق می‌شویم.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق به مناسبت سالروز تاسیس ارتش این کشور تاکید کرد: ارتش قهرمان عراق همواره جزو پایبندترین ارتش‌ها بوده است آنچه پس از حمله داعش در شهر موصل رخ داد و پیامدهای تلخ آن، حادثه‌ای پیش‌بینی نشده بود و در واقع رخدادی بود که کشور ما را در لحظات تاریخی سرنوشت‌سازی قرار داد.

وی گفت: ضعف عملکرد برخی رهبران و اعضای نالایق ارتش دلایل اصلی چنین رخداد و شکستی برای ما بود. فساد نیز مساله‌ای مهم بود که در ساختار نهاد نظامی عراق نفوذ کرد و بسیاری از فرصت‌ها و امکانات آن را برای بازسازی یک ارتش لایق هدر داد.

العبیدی تصریح کرد: ما زمام امور را از دست داعش گرفته‌ایم و تا تمامی عراق را از لوث وجود این گروه پاک نکنیم از پای نمی‌نشینیم. نیروهای ما عملیات گسترده آزادسازی تمامی خاک وطن را رهبری می‌کنند. در حال حاضر ما به نهایی شدن آزادسازی صلاح‌الدین نزدیک شده‌ایم و منتظر عملیات گسترده‌ای برای آزادسازی نینوا هستیم.

وی خاطرنشان کرد: جنگ نینوا جنگی سرنوشت‌ساز خواهد بود و شعار ما به "زودی می‌آییم ای نینوا" است.

العبیدی تصریح کرد: من از تمامی کسانی که با داعش در دفاع از وطن جنگیدند، قدردانی می‌کنم.

سلیم جبوری، رئیس پارلمان عراق نیز تاکید کرد: ارتش عراق به دنبال سیطره داعش بر مناطقی از کشور در سخت ترین و حساس ترین مرحله تاریخ خود قرار گرفت.

وی گفت: نیروهای مسلح باید به اخلاق نظامی و دوری از گرایشات فرعی پایبند باشند. مسئولان سیاسی نیز باید از سوءاستفاده از نهاد نظامی به نفع احزاب خود خودداری کنند.

جبوری خاطرنشان کرد: قانون تشکیل گارد ملی تحول مثبتی در ساختار نهاد نظامی کشور است و ما خوهان سرعت بخشیدن به اجرایی کردن این اقدام هستیم.

فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق نیز پیش از این به نیروهای مسلح و مردم عراق به مناسبت سالروز تاسیس ارتش این کشور تبریک گفته و بر لزوم ادامه بازسازی ارتش در سطحی که بتواند با تمامی چالش‌ها مقابله کند، تاکید کرده بود.

انتهای پیام

کد N662131

وبگردی