آفتاب

حمایت ژاپن از مواضع آمریکا در مسئله حمله سایبری به شرکت سونی

حمایت ژاپن از مواضع آمریکا در مسئله حمله سایبری به شرکت سونی

وزیر خارجه ژاپن پس از تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود، از حمایت واشنگتن از مساله امنیت سایبری قدردانی و از مواضع آمریکا در قبال کره‌شمالی در جریان هک شدن شرکت سونی پیکچرز استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "فومیو کیشیدا"، وزیر خارجه ژاپن در جریان تماس تلفنی خود با جان کری، وزیر خارجه آمریکا، حمله سایبری منتسب به کره‌شمالی علیه شرکت سونی پیکچرز را شدیداً محکوم کرد. وی پس از این تماس تلفنی درگفت‌وگو با خبرنگاران گفت، ژاپن از واکنش آمریکا به کره‌شمالی بر سر حمله سایبری قدردانی کرد.

کیشیدا افزود: ژاپن حمله سایبری را یک مساله جدی در ارتباط با امنیت یک کشور می‌داند.

همزمان با اظهارات مقامات کره‌شمالی در تکذیب دخالت این کشور در حمله اخیر سایبری، کیشیدا و کری بر تداوم همکاری بین ژاپن و آمریکا بر سر این مساله تاکید کردند. آنها همچنین بر تداوم همکاری‌ها برای صلح و رفاه در منطقه و جهان طی سال‌جاری توافق کردند.

وزیر خارجه ژاپن در ادامه عنوان کرد، وی و کری درباره بیانیه جدید نخست‌وزیر ژاپن که قرار است در سالگرد هفتادمین شکست ژاپن در جنگ جهانی دوم منتشر شود، گفت‌وگو نکردند.

این بیانیه اقدامی است که به شدت توسط کشورهای همسایه ژاپن مانند چین و کره‌جنوبی که در جریان تجاوزات جنگی ژاپن خسارت‌های زیادی دیدند، پیگیری می‌شود.

وزرای خارجه ژاپن و آمریکا همچنین بر افزایش تلاش‌ها برای انجام بازبینی سرفصل‌های برنامه همکاری‌های دفاعی آمریکا- ژاپن توافق کردند. بازنگری این همکاری سال گذشته برنامه‌ریزی شد اما به علت ضرورت تعیین چارچوب دفاع شخصی جامع توسط ژاپن تا بهار 2015 به تعویق افتاد. در حقیقت توافق ها در چارچوب "دفاع شخصی جامع" است که انتظار می‌رود به نقطه مهمی در توافق تجدید شده در همکاری‌های دفاعی دوجانبه در همکاری‌های دفاعی دوجانبه بین توکیو و واشنگتن تبدیل شود.

بنا به گفته کیشیدا، علاوه بر این طرف‌های ژاپنی و آمریکایی بر همکاری در قبال چالش‌های مختلف جهانی از جمله بحران اوکراین، تروریست‌های داعش در عراق و سوریه و همچنین ویروس ابولا در غرب آفریقا توافق کردند.

انتهای پیام

کد N662098

وبگردی