آفتاب

دیدار ولیعهد عربستان با نخست‌وزیر فلسطین و تاکید بر بازسازی غزه

دیدار ولیعهد عربستان با نخست‌وزیر فلسطین و تاکید بر بازسازی غزه

ولیعهد عربستان با استقبال از نخست‌وزیر فلسطین، با وی در خصوص راه‌های حمایت از غزه و بازسازی هرچه سریعتر آن، دفاع از قدس در مقابل تجاوزات اسرائیل و دیگر مسائل منطقه‌ای بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی ایلاف، یک منبع وابسته به هیات فلسطینی اعلام کرد: سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان در دیدار با رامی حمدالله، نخست‌وزیر فلسطین بار دیگر بر حمایت کشورش از روند بازسازی غزه، پایبندی ریاض به تعهدات خود در قبال مردم فلسطین و ادامه تلاش‌ برای پیشبرد روند صلح خاورمیانه، تاکید کرد.

رامی حمدالله نیز ولیعهد عربستان را در جریان هماهنگی‌ها و مقدمات صورت گرفته با رژیم صهیونیستی پیرامون ورود و خروج کالا از نوار غزه و تلاش‌ها برای بازسازی گذرگاه‌ها به منظور دریافت کمک‌های لازم برای بازسازی غزه خبر داد.

وی همچنین سلمان بن عبدالعزیز را در جریان طرح کامل بازسازی غزه، حمایت‌های دریافتی از سوی کشورهای حاضر در نشست قاهره و تلاش‌های کمیته عالی برای بررسی اوضاع غزه قرار داد.

رامی حمدالله تصریح کرد: مبالغی که کشورهای اهداکننده برای پرداخت آن وعده داده بودند به منظور بازسازی غزه و حمایت از دولت فلسطین صرف خواهد شد.

وی در سخنانش بر اهمیت تسریع در روند بازسازی غزه آن هم در شرایطی که فلسطینیان به علت سرمای شدید زمستان در شرایط سختی به سر می‌برند، تاکید کرد.

سلمان نیز در سخنان خود بار دیگر بر موضع ثابت عربستان در قبال مساله فلسطین و حقوق قانونی فلسطینیان برای تشکیل کشور مستقل تاکید کرد.

در این نشست طرفین درخصوص ارائه کمک‌های مالی پادشاه عربستان برای اجرای طرح بازسازی غزه و حمایت از مسجد الاقصی و قدس شریف و اجرای طرح‌های توسعه‌ای در فلسطین به ویژه در زمینه‌های مسکن و بهداشت، گفت‌وگو کردند.

پیشتر کشورهای شرکت‌کننده در کنفرانس بازسازی غزه که در قاهره برگزار شد، متعهد شدند تا مبلغ 5.4 میلیارد دلار به فلسطین کمک کنند که سهم عربستان از این مقدار 500 میلیون دلار بود.

انتهای پیام

کد N661968

وبگردی