آفتاب

گفت‌وگوی معاون قوه قضائیه با امین‌زاده درباره همکاری‌های حقوقی

گفت‌وگوی معاون قوه قضائیه با امین‌زاده درباره همکاری‌های حقوقی

معاون حقوقی رئیس‌جمهور و معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه درباره همکاری‌های حقوقی و تعاملات دو جانبه در حوزه فرهنگ حقوقی و قضایی گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سیدمحسن حاجی باباییان، معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه گفت: با شیوه‌های دستوری و بخشنامه‌ای نمی‌توان فرهنگ سازی کرد، باید به ارتقاء فرهنگ حقوقی و قضائی جامعه با محوریت قانون‌مداری، حق‌گرائی، عدالت محوری و انضباط اجتماعی، ترویج فرهنگ صلح و سازش و رجوع به داوری سنتی، آگاه سازی جامعه درخصوص جرم و اعمال مجرمانه، حقوق و تکلیف فردی و اجتماعی و معرفی صحیح نظام قضای اسلامی به جامعه تاکید شود. همچنین فرایند فرهنگ سازی باید با همکاری همه مردم از دوران کودکی آغاز و استمرار پیدا کند.

وی همکاری‌های مشترک و رویکرد تعاملی دستگاه‌های اجرایی و قوه قضائیه را برای کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی موثر و لازم خواند و با بیان این‌که «وجود پیوست فرهنگی قوانین یکی از راهکارهای مهم در تحقق اجرای قانون در جامعه است» خواستار برنامه ریزی و تخصیص اعتبار مالی برای تهیه پیوست فرهنگی قوانین و مصوبات دولت و همکاری مجلس شورای اسلامی دراین خصوص شد.

معاون فرهنگ عمومی قوه قضائیه بر اهمیت استفاده از ظرفیت‌های هنر، رسانه، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی و شهرداری‌ها برای ارتقاء آگاهی‌های حقوقی مردم و فرهنگ قضایی جامعه تاکید کرد.

همچنین در این دیدار، الهام امین زاده، معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که «دستگاه‌های مختلف ملزم به اقدام در راستای تحقق حقوق و قوانین هستند» افزود: رویکرد قوه قضائیه در حوزه فرهنگ عمومی با محوریت ارتقاء فرهنگ قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی در جامعه امری مبارک و شایسته است.

وی همچنین با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی مردم و تاثیر آن در قانونمند شدن جامعه، از اقدامات و برنامه‌های معاونت فرهنگی در قالب اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با ابزار و ادبیات رسانه‌ای،هنری، فرهنگی و تربیتی تقدیر و آمادگی معاونت حقوقی را برای همکاری اعلام کرد.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور در پایان پیشنهاد داد کمیته مشترک همکاری برای تبادل تجربیات و اقدامات همسو با این اهداف با معاونت فرهنگی قوه قضائیه تشکیل شود.

انتهای پیام

کد N661967

وبگردی