آفتاب

دستگیری 4 فعال صلح در انگلیس در اعتراض علیه استفاده از پهپادها

دستگیری 4 فعال صلح در انگلیس در اعتراض علیه استفاده از پهپادها

پلیس انگلیس چهار تن از فعالان صلح را در جریان اعتراضات علیه استفاده از پهپادهای مسلح در فرودگاه نظامی نیروی هوایی سلطنتی در وادینگتن بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، اوایل روز گذشته معترضان از گروه معروف "پایان جنگ‌های پهپادی" بیانیه‌ای را منتشر و در آن تمایل خود را برای رفتن به مقابل فرودگاه نظامی وادینگتن نیروی هوایی سلطنتی و اعتراض بیان کردند.

در این بیانیه آمده است: ما به فرودگاه نظامی وادینگتن نیروی هوایی سلطنتی می‌آییم تا صریحا به قبول جنگ پهپادی «نه» بگوییم.

این معترضان همچنین بنرهایی را به حصارهای این فرودگاه نظامی آویزان کرده و خواستار توقف پرواز و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین از این فرودگاه نظامی شده و به تلفات غیرنظامی به وجود آمده در پی استفاده از پهپادها در جریان جنگ‌های عراق و افغانستان اشاره کردند.

بیانیه گروه «پایان جنگ‌های پهپادی» تاکید کرد: پشت این جنگ‌ پهپادی یک واقعیت بسیار تلخ وجود دارد مبنی بر اینکه غیرنظامیان معلول و کشته، جوامع نابود و ضربه روحی به یک نسل وارد می‌شود.

دو مرد و دو زن که در این اعتراضات شرکت داشتند پس از آنکه تلاش کردند حصار این فرودگاه نظامی را شکسته و وارد آن شوند، توسط پلیس لینکولنشایر بازداشت شدند.

اتهاماتی که احتمالاً به آنها وارد خواهد شد، ورود غیرقانونی و خسارت به اموال عمومی خواهد بود.

این گروه مخالف جنگ گفت، چهار فعال بازداشت شده کاترینا کارچر 30 ساله از کوونتری، گری الگینگ 52 ساله از ناتینگهام، کریس کول 51 ساله از آکسفورد و پنی واکر 64 ساله از لسستر هستند.

درهمین حال یکی از سخنگویان نیروی هوایی سلطنتی انگلیس گفت: ما کاملاً به حق اعتراض صلح‌آمیز مردم در چهارچوب قانون احترام می‌گذاریم اما وظیفه حفاظت از اموال عمومی را نیز به عهده داریم. وزارت دفاع انگلیس وظیفه دارد تا امنیت را در تمامی تاسیسات دفاعی برقرار کرده و از تمامی ابزار قانونی برای این کار استفاده کند.

انتهای پیام

کد N661935

وبگردی