آفتاب

سربازان خارجی می‌توانند در ارتش روسیه خمت کنند

سربازان خارجی می‌توانند در ارتش روسیه خمت کنند

رئیس‌جمهوری روسیه حکمی را صادر کرده که طبق آن نیروهای خارجی می‌توانند دست‌کم پنج سال در ارتش روسیه خدمت کنند؛ البته به شرطی که به زبان روسی تسلط داشته باشند. انتظار می‌رود که جذب سربازان بیشتر از جمهوری‌های سابق شوروی در آسیای میانه صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری شبکه بی.بی.سی، به گفته مقام‌های غربی، داوطلبان خارجی از جمله روس‌ها هم‌اکنون در اوکراین حضور دارند و روسیه ارسال نیرو به این کشور را تکذیب می‌کند. دولت اوکراین و غرب می‌گویند که روسیه تسلیحات سنگین و نیز نیروهای آموزش‌دیده برای کمک به جدایی‌طلبان روس‌گرا به شرق اوکراین اعزام کرده است.

به گفته جاناتان مارکوس، یکی از تحلیلگران نظامی انگلیس، حکم ولادیمیر پوتین درباره جذب سربازان خارجی بخشی از تلاش‌ها برای تخصصی کردن نیروهای مسلح روسیه است. با این حال این کارشناس بر این باور است که این اقدام ارتباطی با بهبود روابط روسیه با جمهوری‌های سابق شوروی ندارد.

پاول فلگنهاور و الکساندر گولتس، از کارشناسان امور نظامی روسیه معتقدند که حکم جدید پوتین به امری وجهه قانونی می‌دهد که برای سال‌ها در مناطقی که نیروهای برون‌مرزی روسیه مستقر بوده‌اند،‌ وجود داشته است. این تدبیر کار نیروهای روسیه را برای جذب نیروهای محلی در بخش‌هایی از آسیای مرکزی هموار می‌کند؛ مناطقی از جمله قفقاز و مولداوی.

انتهای پیام

کد N661904

وبگردی