آفتاب

کویت خواستار ائتلاف مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس شد

کویت خواستار ائتلاف مصر و کشورهای حاشیه خلیج فارس شد

ایسنا نوشت:

روزنامه الخلیج چاپ ابوظبی پایتخت امارات روز سه شنبه نوشت: مرزوق الغانم رییس مجلس شورای کویت در دیدار با خبرنگاران مصری، خواستار تشکیل محوری متشکل از مصر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برای مواجهه با مشکلات اقتصادی و نظامی شد.


الغانم ضمن استقبال از تقویت روابط بین دو کشور مصر و کویت گفت، در زمینه مبارزه با تروریسم تنها نباید به تبلیغات و تصویب قوانین بسنده کرد بلکه به نوعی هم اندیشی مشترک نیاز داریم تا همراه با نیروی نظامی بتوان با این پدیده مقابله کرد.

این روزنامه به نقل از رییس مجلس شورای کویت که در یک کنفرانس خبری و همزمان با پایان سفر ژنرال السیسی رییس جمهوری مصر از کویت انجام شد، تشکیل این محور را مهمترین و قویترین نوع همکاری عربی در منطقه دانست که می تواند پیامی برای همه کشورها داشته باشد.

الخلیج امارات به نقل از این مقام کویتی اضافه کرد: همه ما متفق النظر هستیم که اکنون فرصت مناسبی است تا با کنار گذاشتن اختلافات، برای سرمایه گذاری متوجه مصر شویم.

السیسی که روز دوشنبه در راس هیاتی بلندپایه وارد کویت شد دیدارهایی با شیخ صباح الاحمد امیر کویت و نیز دیگر مقامات بلندپایه این کشور داشت که در خلال آن در باره روابط بین دو کشور و نیز مسایل منطقه ای و در صدر آن اوضاع سوریه ، عراق، یمن و مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کرد.

السیسی همچنین در این سفر ضمن دیدار با تاجران کویتی ضمن اشاره به آماده شدن مصر برای برگزاری کنفرانس اقتصادی مصر که قرار است نیمه اسفند آینده در 'شرم الشیخ' برگزار شود از آنها برای سرمایه گذاری در مصر دعوت کرد.

این نخستین دیدار السیسی از کویت از زمان ریاست وی بر مصر است. دولت کویت از زمان روی کار آمدن السیسی، سعی در بهبود روابط با قاهره داشته و از نظر اقتصادی، مالی و سیاسی از این کشور حمایت کرده است .

السیسی را در این سفر هیاتی بلند پایه متشکل از وزیران خارجه، نفت، معادن، تعاون، وزیر سرمایه گذاری و نیز برخی دیگر از مسوولان بازرگانی این کشور همراهی می کنند.

52261

کد N661825

وبگردی