آفتاب

ظریف در مجلس:هیچ هدف سیاسی و جناحی را در مذاکرات هسته ای دنبال نمی کنیم

ظریف در مجلس:هیچ هدف سیاسی و جناحی را در مذاکرات هسته ای دنبال نمی کنیم

وزیر خارجه با بیان اینکه دولت و تیم مذاکره‌کننده هیچ هدف سیاسی را دنبال نکرده و نخواهد کرد، گفت: امروز سیاست‌های نتانیاهو بی‌رمق و مجالسش از شنونده تهی شده است.

به گزارش خبرآنلاین،محمد جواد ظریف  امروز برای پاسخ به سوال ملی جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و سوال مشترک 40 نفر از نمایندگان به صحن بهارستان رفته بود.این نمایندگان از ظریف پرسیده بودند که دلیل نادیده گرفتن مصادیق حقوق هسته‌ای ملت ایران در موافقتنامه ژنو چیست؟

همچنین این نمایندگان در سوال خود مطرح کرده بودند که آیا وقت آن نرسیده با پشتوانه این ملت انقلابی و شهدای این مرز و بوم در مقابل اهانت‌های مقامات آمریکا و رفتارهای غیردیپلماتیک مقامات متکبر غربی عکس‌العمل انقلابی در وزن وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی نشان دهیم و از خوشبینی خود به این مقامات فریبکار و غیرقابل اعتماد فردی و آمریکایی بکاهید.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان با حضور در صحن علنی پارلمان طی سخنانی در پاسخ به این مسائل گفت: امروز قدرت ایران از عوامل متعدد طبیعی، انسانی، اعتقادی، دفاعی و سیاسی نشأت می‌گیرد که برجسته‌ترین آن فرهنگ استقلال‌طلبی، عزت‌مداری، اعتماد به نفس و مقاومت مردم دلاور ایران است که همانا گفتمان اصیل انقلاب اسلامی، یادگار امام راحل و تاکید مکرر مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: قدرتی که تمام ابزارها و حربه‌ها علیه این ملت دلاور را ناکارآمد ساخته است. در شرایط انتقادی کنونی که منابع قدرت و نفوذ چند بعدی و متکثر شده است، برخورداری از این منبع عظیم توان حضور و نقش‌آفرینی موثر و جدی در صحنه منطقه‌ای و جهانی را به جمهوری اسلامی ایران بخشیده است و عجیب نیست که بدخواهان ایران و اسلام و انقلاب با هراس از این توانمندی برای اعمال این قدرت و نفوذ ایران مانع‌تراشی کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان آخرین ترفندی که برای این منظور برنامه‌ریزی و برای مدت نسبتا طولانی اجرا کردند را تهدیدانگاری و تهدیدنمایی برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران برشمرد و گفت: این کار با دو هدف عمده طراحی شده بود؛ نخست ترسیم چهره‌ای ناامن و خطرناک از ایران که صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر می‌اندازد و دوم تضعیف توان اقتصادی، دفاعی و صنعتی کشور و تحمیل فشار بر مردم ایران از طریق تحریم‌های دوجانبه و چندجانبه ظالمانه شورای امنیت است.

ظریف ادامه داد: مردم دلاور ایران با مشارکت گسترده و آگاهانه در انتخابات ریاست جمهوری و با پشتیبانی از رویکرد تدبیر و اعتدال زمینه ورود جمهوری اسلامی ایران به مذاکرات هسته‌ای را فراهم کرده‌اند. این مذاکرات از یکسو چهره تعامل‌گرا، با ثبات و قدرتمند از ایران نشان داد و از سوی دیگر از گسترش تحریم‌ها جلوگیری کرد و در ساختمان تحریم‌ها خلل انداخت.

وی با بیان اینکه امروز رهبران غربی هم از برنامه صلح‌آمیز ما به عنوان برنامه غیرصلح آمیز حرف نمیزنند و نتانیاهو در این ادعا منزوی شده است، گفت: امروز سیاست‌های نتانیاهو بی‌رمق و مجالسش از شنونده تهی شده است و این نتیجه سیاست‌های خردمندانه ایران است.

/212 212

کد N661690

وبگردی