آفتاب

سفر اعضای جنبش امل به تهران

سفر اعضای جنبش امل به تهران

خلیل حمدان از اعضای هیات رییسه جنبش امل با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس وحدت اسلامی در تهران گفت: با توجه به شرایط دشوار منطقه، این کنفرانس مسئولیت بزرگی در رد اظهارنظرهای تحریک‌آمیز تروریست‌ها دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) خلیل حمدان که به منظور حضور در بیست و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی در راس هیاتی از جنبش امل بیروت را به مقصد تهران ترک کرده است، پیش از ترک لبنان گفت که این کنفرانس با توجه به چالش‌هایی که امروز منطقه و جهان عرب و اسلام با آن مواجه است، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی که به نمایندگی از نبیه بری، رییس مجلس لبنان در این کنفرانس حضور خواهد داشت، ادامه داد که در نتیجه اقدامات وحشتناک و بی‌سابقه تروریست‌ها از قتل و کشتار، امروز منطقه به واسطه سخنرانی‌های مذهبی، طایفه‌ای و غیرانسانی که تحت شعارهایی برای بدنام کردن واقعیت دین اسلام مطرح می‌شود، در وضعیت مناسبی قرار ندارد و این کنفرانس در این شرایط سخت مسئولیت بزرگی را برای رد این گونه اظهارنظرهای تحریک‌آمیز تروریستی که به نام دین انجام می‌شود برعهده دارد تا دین را از این اقدامات تروریستی تبرئه کند.

بنابر گزارش النشره، وی افزود که از اولویت‌های این کنفرانس تقویت گفتمان وحدت و ایجاد وحدت در میان ادیان و نزدیک کردن مذاهب برای از بین بردن کلیه شعارهای تحریک‌آمیز است.

حمدان تاکید کرد که مسلمانان و مسیحیان و شیعه و سنی با هم برادرند و اهداف عالی و انسانی را دنبال می‌کنند. در این کنفرانس هم‌چنین شخصیت امام موسی صدر که خود را وقف تقویت وحدت اسلامی و مسایل مهمی چون فلسطین کرد و دکتر فتحی که مسوولیت تقریب میان مذاهب را عهده دار بود، گرامی داشته خواهند شد.

انتهای پیام

کد N661683

وبگردی