آفتاب

حمله به یک روحانی بوسنیایی به دلیل اظهاراتش علیه داعش

حمله به یک روحانی بوسنیایی به دلیل اظهاراتش علیه داعش

مردی با ریش بلند وارد محوطه مسجد می‌شود و سلوالدین بگانویچ، روحانی مسجد را روی زمین می‌خواباند و فریاد می‌زند: تو را ذبح می‌کنم و بعد چاقو را سه بار در سینه وی فرو کرده و فرار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این یک حمله تصادفی نبود. بگانویچ طی یک سال گذشته هفت بار مورد حمله افراطیون قرار گرفته بود که سه بار از آنها تنها طی یک ماه گذشته رخ داده بود.

بگانویچ از منبرش استفاده کرده و به مسلمانان بوسنی می‌گوید تا کاری با جنگ در سوریه و عراق نداشته باشند. وی با وجود اینکه بارها مورد حمله افراطیون قرار گرفته اما باز هم به سخنانش ادامه داد.

بگانویچ در این باره گفت: جنگ سوریه و عراق جنگ ما نیست. جهاد ما در بوسنی مبارزه بیکاری، مراقبت از والدینمان و جامعه است.

براساس تخمین مقامات حدود 150 بوسنیایی به شبه‌نظامیان در عراق و سوریه پیوسته‌اند که ظاهراً تمام آنها عضو یک انجمن افراطی مسلمان هستند. ماه گذشته یک دادگاه در بوسنی مردی را به این دلیل که معتقد بود، رهبر معنوی این گروه است و از بوسنیایی‌ها برای جنگ در کنار شبه‌نظامیان افراطی در سوریه عضو می‌گرفت متهم و محکوم کرد.

بگانویچ به پیروان و مقلدان خود هر هفته در سخنرانی خود درباره گروه‌هایی مانند داعش می‌گوید، آنها در حال اشاعه خوانش منحرفی از اسلام است.

وی در این باره افزود: کی محمد (ص) سر کسی را بردیده؟ کی یک خبرنگار بی‌گناه را ذبح کرده؟ در همین حال رییس پلیس فدرال، شبه‌نظامیانی را که از جبهه‌های سوریه بازمی‌گردند عامل حمله به این روحانی می‌داند. با این حال پلیس هنوز در پی عامل جمعه هفته گذشته به وی است.

انتهای پیام

کد N661672

وبگردی