آفتاب
در واکنش به درخواست«غنی» مطرح شد:

آمریکا برنامه های نظامی خود را تغییر نمی دهد

آمریکا برنامه های نظامی خود را تغییر نمی دهد

آمریکا در واکنش به درخواست رئیس جمهور افغانستان مبنی بر لزوم بازبینی در طرح خروج نظامیان خارجی از این کشور، اعلام کرد که در برنامه های نظامی خود تغییری نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روز گذشته «اشرف غنی" رئیس جمهور افغانستان، از آمریکا خواسته بود تا در مورد برنامه خود برای خارج کردن نظامیان از افغانستان تجدیدنظر کند، اما دولت ایالات متحده امروز دوشنبه با انتشار بیانه ای اعلام کرد که در برنامه های خود تغییر خاصی را نخواهد داد. 

بر اساس توافقی که میان امریکا و افغانستان به عمل آمده نظامیان آمریکایی تا پایان 2016 در افغانستان خواهند ماند اما تعداد آنها در سال جاری و سال آتی میلادی کاهش می یابد. 

بر اساس گزارش های موجود قرار است تا پایان سال 2015 تعداد پنج هزار نفر از نظامیان آمریکایی حاضر در افغانستان کاسته شود و در پایان 2016 نیز فقط تعداد نیروهایی که برای محافظت از سفارت امریکا در کابل نیاز است در افغانستان باقی بمانند. 

در ماه گذشته میلادی ناتو (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) با برگزار مراسمی از پایان ماموریت نظامی خود در افغانستان خبر داد و بر اساس آن نیز نظامیان خارجی حاضر در این کشور شروع به ترک افغانستان کردند. 

کد N661650

وبگردی