آفتاب
عضو هیات رییسه مجلس:

قانون مدیریت خدمات کشوری در دریافتی‌های اعضای هیات دولت رعایت شود

قانون مدیریت خدمات کشوری در دریافتی‌های اعضای هیات دولت رعایت شود

یک عضو هیات رییسه مجلس بر لزوم رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری در دریافتی‌های اعضای هیات دولت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسین فرهنگی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: در دوره فعلی نگاه حمایتی به شدت تضعیف شده و فاصله پرداخت‌ها به طور مرتب زیاد و زیادتر می‌شود. اعضای هیات دولت در دریافت‌ها تبصره ماده 76 قانون مدیریت خدمات کشوری را رعایت نکرده و سقف حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های آنان بسیار بیشتر از حداقل حقوق ثابت و فوق‌العاده‌های مستمر است که گاهی به جای هفت برابر به 20 برابر هم می‌رسد لذا دولت و همه نمایندگان را به ضرورت اعمال عدالت در پرداخت‌های کشور توصیه می‌کنم.

وی ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) و امام جعفر صادق (ع)، اظهار کرد: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت مسلمانان جهان داریم و بهترین راهکار آن منزوی کردن تفرقه‌افکنان است به ویژه تفرقه‌افکنانی که چهره نادرست و مخوفی از اسلام زیبا و ناب محمدی را به نمایش می‌گذارند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر لزوم رعایت قانون از سوی مسئولین اجرایی، خاطرنشان کرد: قانون‌شکنی مناسب جامعه انقلابی و مردم سالاری ما نیست. در قانون بودجه 93 کمک به بیکاران متقاضی کار تصویب شده بود چرا این قانون اجرا نمی‌شود؟ قانون بیمه بافندگان فرش و قالی و شاغلان صنایع دستی هم سال‌ها اجرا شده، چرا بیمه تولیدکنندگان که مطابق قانون به تولید مشغولند به طور غیرقانونی قطع می‌شود؟ چرا قانون درباره کارگزاران مخابرات روستایی اجرا نمی‌شود؟ چرا وزارت کشور مواد قانون برنامه پنجم را زیر پا می‌گذارد؟ چرا معاونت برنامه‌ریزی به این تخلف آشکار اصرار می‌ورزد؟

وی با بیان اینکه مصرف منابع مصوب بودجه سلامت در امور پرسنلی ممنوع است، یادآور شد: ‌چرا وزارت بهداشت این منابع را در امور پرسنلی هزینه می‌کند؟ سزاوار نیست دولتی که با تاکید بر ایده قانونگرایی بر سر کار آمده اینگونه در اجرای قوانین عمل کند.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در انتصابات خود شرایط احراز مصوبه شورای عالی اداری را رعایت نمی‌کنند، گفت: آنچه اخیرا در سازمان دامپزشکی استان ما اتفاق افتاد در همین راستا بود در حالیکه این قبیل اقدامات اعتبار دولت را زیر سوال می‌برد.

فرهنگی ادامه داد: تمرکز قوه مجریه در دوره‌های اخیر تمایل به حذف قوای دیگر به اشکال مختلف را در قوه مجریه تقویت کرده و تمرکز قدرت را در قوه مجریه تقویت کرده است. من همگان را به خطری که این رویکرد برای کشور و مصالح آن دارد توجه می‌دهم و در صورت عدم توجه مسئولان ذیربط در آینده صریح‌تر این خطر را توضیح خواهم داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس در ادامه گفت: فرهنگیان حدود نیمی از کارکنان دولت هستند، توصیه می‌کنم هر تصمیمی در هر سازمانی اعم از اقتصادی و خدماتی گرفته می‌شود ابتدا در مورد فرهنگیان تصمیم‌گیری شود و سپس به دیگران تسری یابد تا این چرخه معیوب اصلاح شود.

وی با تاکید بر لزوم حل مسائل دریاچه ارومیه، افزود: اخیرا اقدامات مثبتی در این حوزه رخ داده اما راهکارهای بسیار آسان، روشن و قابل اقدامی نیز وجود دارد که با تقویت اعتبارات بخش‌های مرتبط در وزارت نیرو می‌توان به آسانی این مهم را به انجام رساند لذا از همه دست‌اندرکاران و مسئولان ذیربط درخواست توجه به پیشنهادها را دارم.

انتهای پیام

کد N661578

وبگردی