آفتاب

نماینده ابهر: ایران قادر است 30 درصد از سهم فروش نفت را در لایحه بودجه 94 حذف کند

نماینده ابهر: ایران قادر است 30 درصد از سهم فروش نفت را در لایحه بودجه 94 حذف کند

نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت نفت خام گفت که ایران قادر است 30 درصد از سهم فروش نفت را در لایحه بودجه 94 حذف کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا خان‌محمدی در نظق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس به کشورهای پیشرفته اقتصادی دنیا هشدار داد که ایران در راستای مقاومتی و با توجه به این‌که زیرساخت‌های لازم در اکثر استان‌های کشور برای عدم وابستگی به درآمد ناشی از فروش نفت فراهم است، قادر است 30 درصد از سهم فروش نفت را در لایحه بودجه 94 حذف نموده و با کاهش فروش کالاهای خام و سیاسی نظیر نفت و اتانول و با تکیه بر سرمایه‌های انسانی،‌ دانش و فناوری سهم خود را در ثروت جهان که در حال حاضر 78 درصد آن در اختیار 66 کشور است افزایش دهد و تعداد زیادی از کشورهای دانش محور را رقیب کشورهایی نظیر اپل گرداند که امروزه سود سالیانه آن معادل درآمد سالیانه ناشی از درآمد نفتی ایران است.

او ادامه داد: ایران اسلامی در عرضه نفت خام صرفاً تا حد حفظ تراز بازرگانی خارجی خود برنامه‌ریزی خواهد داشت. رفتار سیاسی نفت عربستان با شل‌اویل در سایه سقوط نفت خام سبب خسارت حداقل 140 میلیارد دلار به مردم عربستان و سبب رشد اقتصادی کشورهای استکباری خواهد شد.

این نماینده مجلس از ریاست مجلس و رئیس جمهور خواست دستور دهند در اسرع وقت تیم علمی در حوزه‌های مختلف تشکیل شود تا با ساماندهی مجدد پتانسیل علمی کشور در صنایع نوین فرصت خودنمایی و خدمت به استعدادهای برتر فراهم شود و با افزایش درآمد سرانه کشور قطع وابستگی به نفت خام فراهم شود.

به گزارش ایسنا، نماینده مردم ابهر در بخش دیگری از نطق خود از وزیر کشور خواست پیگیر ارتقای تقسیمات کشور حوزه انتخابیه‌اش باشد. او همچنین توقف قانون تقسیمات کشوری را قبل از ارائه لایحه جدید و تصویب آن توسط دولت غیرقانونی دانست.

او از وزیر آموزش و پرورش نیز خواست لایحه رتبه‌بندی معلمان در دولت نهایی شود.

همچنین دوبانده کردن جاده ابهر- قیدار که به دلیل کم عرضی باعث تصادفات مرگبار می‌شود، ‌تکمیل راه‌های حوزه انتخابیه،‌ رفع کمبودهای بهداشتی و درمانی،‌ رفع مشکلات آب کشاورزی، تأمین برق مناطق محروم و رفع موانع زیرساخت‌های اقتصادی از دیگر درخواست‌های خان‌محمدی از مسئولین مربوطه بود.

انتهای پیام

کد N661462

وبگردی