آفتاب

شکایت خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس از وزارت دادگستری آمریکا به خاطر جاسوسی

شکایت خبرنگار شبکه سی‌بی‌اس از وزارت دادگستری آمریکا به خاطر جاسوسی

یکی از خبرنگاران سابق شبکه سی‌بی‌اس از وزارت دادگستری، سرویس پستی آمریکا و چندین تن از کارمندان فدرال به خاطر اتهام هک کردن کامپیوترهایش در حالی که در مورد موضوعات مهم دولت تحقیق می‌کرده، شکایت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، شاریل آتکیسون، یکی از خبرنگاران سابق و کهنه‌کار شبکه خبری سی‌بی‌اس در یک شکایت قانونی مدعی است، سه بررسی مجزای کامپیوترش از سوی دادگاه نشان داده که هکرها از روش‌های پیچیده و پیشرفته‌ای برای نظارت و کنترل اقداماتش بین سال‌های 2011 تا 2013 میلادی استفاده کرده‌اند.

در آن دوران آتکیسون درباره داستان قاچاق اسلحه که در آن ماموران فدرال اداره الکل، تنباکو و سلاح‌های گرم به صورت ناشایستی اجازه داده‌اند تا تسلیحات توسط کارتل‌های مواد مخدر مکزیک خریداری شوند، مشغول تحقیق بود؛ پرونده‌ای که به عنوان «پرهیاهو» شناخته شده است.

وی همچنین درباره حمله مناقشه‌آمیز به هیات دیپلماتیک آمریکا در بنغازی، لیبی تحقیق می‌کرد.

آتکیسون در شکایت‌نامه‌اش اظهار کرد، حقوق ذکر شده فردی‌اش در اولین و چهارمین متمم قانون اساسی نقض شده و وی خواستار غرامت است.

وی افزود: فکر می‌کنم بسیار مهم است به مردم در پیامی اعلام کنیم که آنها نباید قربانی شوند و دست روی دست بگذارند و فکر کنند که نمی‌توانند کاری انجام دهند و هیچ قدرتی ندارند.

در این شکایت که در واشنگتن تنظیم شده، آمده است: خانواده آتکیسون به تعدادی از مسائل غیرعادی در رابطه با وسایل الکترونیکی خانه‌شان واقع در ویرجینیا اشاره کرده‌اند. این مسائل غیرعادی شامل خاموش و روشن شدن شبانه لپ‌تاپ توشیبا و کامپیوتر اپل خانوادگیشان بدون آنکه فردی از اعضای خانواده دکمه خاموش یا روشن شدن آنها را فشار دهد، به صدا در آمدن زنگ هشدار خانه در ساعات مختلف روز، مختل بودن خطوط تلفنی و مشکلات تلویزیونی است.

پس از آنکه خانواده آتکیسون این مسائل غیرعادی را مشاهده کردند، تعدادی از کارشناسان کامپیوتر از سوی دادگاه، کامپیوتر آتکیسون را بررسی کرده و اعلام کردند که شواهد مشخص و آشکاری وجود دارد مبنی بر اینکه این کامپیوتر از خارج و بدون اجازه مورد تجاوز و ورود بی‌اجازه قرار گرفته است.

این در حالی است که وزارت دادگستری ضمن حمایت و تاکید بر بیانیه سال 2013 خود، مجدداً هرگونه دخالت در این هک کردن کامپیوتری را رد کرد.

در این بیانیه آمده است: براساس اطلاعاتی که در اختیار داریم، وزارت دادگستری هرگز به کامپیوترهای شارلی آتکیسون تعرض نکرده و هیچ اطلاعاتی از تلفن، کامپیوتر یا هر وسیله ارتباطاتی دیگری که وی در اختیار داشته و یا از آن استفاده می‌کرد، ثبت و ضبط نکرده است.

این در حالی است که آتکیسون مدعی است: متجاوزان حساب کاربری اسکایپ مرا کشف، رمز عبور آن را دزدیده، بخش صوتی آن را فعال و از آن به عنوان وسیله شنود استفاده کرده‌اند.

انتهای پیام

کد N661448

وبگردی