آفتاب

درخواست وکلای مدافع علی سلمان از دادستانی بحرین

درخواست وکلای مدافع علی سلمان از دادستانی بحرین

تیم وکلای مدافع دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین از دادستانی این کشور خواست تا به قوانین پایبند بوده و آنچه را که در بازجویی‌ها گفته می‌شود به صورت دقیق در بیانیه‌های خود وارد کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری مرآه البحرین، هیات وکلای مدافع علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق بحرین، بزرگترین گروه شیعه مخالف این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: دادستانی بحرین روز دوشنبه بیانیه‌ای را در خصوص بازجویی‌های کنونی از علی سلمان صادر کرده است.

پیش از این نیز دو بیانیه دیگر صادر کرده بود. اما دادستانی بحرین کاملاً مخالف با آنچه در قوانین بحرین آمده عمل می‌کند چراکه براساس ماده 83 قانون اقدامات جنایی دادستانی نباید بازجویی‌هایی را که از افراد به عمل می‌آورد، افشا کند و صدور چنین بیانیه‌هایی اهانت به جایگاه علی سلمان، تاریخ و فعالیت سیاسی وی است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دادستانی با صدور چنین بیانیه‌هایی گروه سیاسی را از طریق اعمال محدودیت بر آزادی‌ها و فعالیت مخالفان هدف قرار می‌دهد و در نتیجه آن یک دیدگاه عمومی ایجاد می‌شود که کاملاً با قوانین در تضاد است.

در بیانیه تیم وکلای مدافع علی سلمان تاکید شده است: در این بیانیه نیز مثل بیانیه‌های سابق حقیقت به طور کامل مطرح نشده و کاملا مواضع علی سلمان را در حاشیه قرار داده است. چراکه علی سلمان کاملاً اتهامات وارده به خود در خصوص استفاده از زور و خشونت را تکذیب کرده است. تماس با نمایندگان هیات‌های دیپلماتیک و سازمان‌های بین‌المللی نیز کاملاً از نظر قوانین بین‌المللی تایید شده چراکه وی به عنوان دبیرکل یک گروه سیاسی در چارچوب فعالیت مسالمت‌آمیز چنین تماس‌هایی را برقرار کرده است.

آنچه در بیانیه دادستانی آمده کاملاً با اظهارات علی سلمان تناقض دارد و حقیقت را منعکس نکرده است. مقامات بحرینی تماس‌های علی سلمان را با هدف ترویج زور و تهدید به آن می‌دانند در حالی که این مساله به هیچ‌وجه درست نیست چراکه علی سلمان به طور آشکار و اطلاع مقامات و در چارچوب فعالیت سیاسی خود خواهان اصلاح نظام سیاسی به روش مسالمت‌آمیز شده است.

تیم وکلای علی سلمان تاکید کردند: ما اعلام می‌کنیم که موکل‌ها تمامی این اقدامات را رد می‌کنند همانطور که در اثنای بازجویی استفاده از گزینه‌های نظامی و دعوت به اعمال زور و خشونت را رد و بر پایبندی به فعالیت سیاسی تاکید کرده است.

در بیانیه این تیم آمده است؛ ما امیدواریم که دادستانی کل به قوانین پایبند بوده و آنچه در بازجویی‌ها گفته می‌شود را به طور دقیق منتشر کند و باید بداند که صدور چنین بیانیه‌هایی تاثیر منفی بر افکار عمومی دارد چراکه مشاهده شده در برخی رسانه‌های محلی علیه علی سلمان و روش سیاسی وی مسائلی آورده شده است.

انتهای پیام

کد N661280

وبگردی