آفتاب

انفجار در خوست، بادغیس و زابل/ معرفی کابینه نمادین افغانستان

انفجار در خوست، بادغیس و زابل/ معرفی کابینه نمادین افغانستان

انفجار در خوست، بادغیس و زابل و معرفی کابینه نمادین افغانستان از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، فیض‌ الله غیرت فرمانده پلیس خوست از کشته شدن دو عامل انتحاری در خوست خبر داد.

در پی شناسایی عامل انتحاری اول از سوی پلیس این فرد کشته شد. عامل انتحاری دوم نیز در جریان درگیری با نیروهای پلیس خودش را منفجر کرد و کشته شد.

خبر دیگر اینکه پلیس صبح امروز سه شنبه یک مین کنار جاده ای را در منطقه دارالامان شهر کابل منفجر کرد.

همچنین همزمان با کاهش حملات انتحاری و انفجارها در افغانستان در دو هفته گذشته، پلیس حوزه هفتم امنیتی شهر کابل اعلام کرد که در این انفجار هیچ آسیبی به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان وارد نشده است.

خبر دیگر اینکه اعضای جامعه مدنی افغانستان در کابل در اعتراض به تاخیر در اعلام کابینه توسط رهبران حکومت وحدت ملی کابینه نمادین را معرفی کردند.

اعضای جامعه مدنی افغانستان اعلام کردند که ضرب‌ الاجلی را برای اعلام کابینه به رهبران حکومت اعلام کردند اما از این وضعیت خسته شدند زیرا هنوز کابینه جدید معرفی نشده است.

جامعه مدنی افغانستان اعلام کردند که رهبران حکومت به تعهد خود پابند نبوده اند و به همین دلیل کابینه نمادین را در پایان زمان ضرب‌ الاجل تعیین شده اعلام کردند.

همچنین روز گذشته بر اثر حمله انتحاری در ولایت زابل ۹ نفر کشته و زخمی شدند.

گفته می‌ شود که هدف از این حمله فرمانده پلیس ولایت زابل بوده اما وی از این حمله جان سلامت به دربرده است.

این حمله زمانی صورت گرفت که عامل انتحاری خودروی مملو از مواد انفجاری را مقابل فرمانده پلیس ولایت زابل منفجر کرد که در جریان این حمله دو غیر نظامی کشته و هفت فرد دیگر از جمله سه پلیس زخمی شدند.

رسانه ها همچنین با اشاره به انفجار در امروز سه شنبه در پایتخت افغانستان گزارش دادند که در این حمله به هیچ فردی آسیب وارد نشده است.

خبر دیگر اینکه بر اثر انفجار یک مین کنار جاده ای در نزدیگی پایگاه ارتش افغانستان در ولایت بادغیس پنج سرباز ارتش در این ولایت کشته و زخمی شدند.

کد N661233

وبگردی