آفتاب
پنتاگون اعلام کرد:

آموزش نیروهای عراقی در پایگاه های استان الانبار و منطقه التاجی

آموزش نیروهای عراقی در پایگاه های استان الانبار و منطقه التاجی

وزارت دفاع آمریکا "پنتاگون" از آموزش نیروهای ارتش عراق در پایگاه های استان الانبار و منطقه التاجی در شمال بغداد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت دفاع آمریکا پنتاگون روز گذشته اعلام کرد که نظامیان آمریکایی آموزش نیروهای عراقی در دو پایگاه این کشور را آغاز کرده اند.

"استف وارن" سخنگوی پنتاگون با اعلام این خبر افزود: 320 تفنگدار آمریکایی از تاریخ 20 دسامبر 2014 تاکنون مشغول آموزش نیروهای عراقی در پایگاه "عین الاسد" در استان الانبار هستند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین 170 نفر از نیروهای آمریکایی طی 6 هفته به 4 گردان از نیروهای امنیتی عراق در منطقه "التاجی" آموزش می دهند. این آموزش از 27 دسامبر سال 2014 آغاز شده است.

منطقه التاجی یک منطقه روستایی است که شمال بغداد واقع است و اغلب ساکنان آن اهل تسنن هستند.

وارن در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: تفنگداران دریایی آمریکا در پایگاه الاسد در استان الانبار به عراقی ها در برنامه ریزی برای ماموریت ها و استفاده از اطلاعات و عملیات هماهنگی و حمایت هوایی از نزدیک و توسعه راهبردهای امنیتی به طور عام کمک می کنند.

سخنگوی پنتاگون خاطرنشان کرد: اوایل ژانویه تعداد نیروهای آمریکایی در عراق به حدود 2 هزار و 140 نفر می رسد. 800 نفر از این افراد وظیفه حمایت از افراد و تاسیسات آمریکایی را برعهده دارند و بقیه که بالغ بر هزار و 340 نفر هستند به نیروهای عراقی در مقابله با داعش مشاوره و به سربازان عراقی آموزش نظامی می دهند.

کد N661220

وبگردی