آفتاب
زارعي:

برنامه های دهه فجر با مشاركت و همراهی مردم برگزار می شود

برنامه های دهه فجر با مشاركت و همراهی مردم برگزار می شود

سنندج – فرماندار شهرستان سنندج برگزاری برنامه های ايام دهه مبارك فجر با حضور و مشاركت مردم را يكی از اولويت های اصلی عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهيم زارعي شامگاه دوشنبه در جلسه هماهنگي برنامه هاي گراميداشت ايام دهه مبارك فجر شهرستان سنندج گفت: فلسفه وجودي دهه مبارك فجر به بركت حضور مردم در صحنه است و به همين دليل بايد برنامه هاي اين ايام با محوريت مردم برگزار شود.

وي با اشاره به پيروزي انقلاب اسلامي ايران و تاثيرگذاري آن در جهان عنوان كرد: انقلاب اسلامی ایران از بزرگترین انقلاب های مردمی دنیا است و باید اجرای برنامه ها و مراسمات گرامیداشت دهه فجر را به خود مردم واگذار نمود به طوری که مردم لحظه شماری کنند تا هر ساله برنامه ها و مراسمات دهه فجر را ببینند.

فرماندار شهرستان سنندج ضمن تاكيد بر لزوم توجه جدي به شعار سال در برگزاري برنامه هاي دهه مبارك فجر بيان كرد: باید تمامی برنامه ها و فعالیت ها بر مبنای شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) اعلام شده است تدوین و انجام گیرد.

وي گفت: برنامه های شاخص دهه فجر باید با هماهنگی و برنامه ریزی منسجم طوری طراحی شود که تداخلی در زمان اجرای برنامه ها صورت نگیرد و مردم و مسئولین بتوانند حضور یابند تا سطح تأثیرگذاری برنامه های بیشتر شود.

زارعي يادآور شد: در کنار توجه به شکل و کمیت برنامه ها باید محتوای برنامه ها در اولویت قرار گیرد و با برنامه ریزیهای دقیق پیش فرض هایی را برای محتوای برنامه ها طراحی نماییم و پاسخ های مناسبی را نیز به دست آوریم تا بتوانیم برنامه هایی پر محتوا و با کیفیت بالایی را اجرا نماییم که جذابیت بیشتری را برای جامعه داشته باشد.

وي افزود: حفظ و گرامیداشت ارزش های انقلاب اسلامی و ارتقای آگاهی عمومی از ریشه های انقلاب اسلامی را باید در اولویت های برنامه ها قرار داد.

فرماندار شهرستان سنندج تلاش در جهت فراهم کردن بستر مناسب برای مشارکت حداکثری مردم در برنامه ها و تعیین گروه های جهادی و حضور مردم در تمامی صحنه ها را از وظایف همه دانست و افزود: ادارات و سازمان هاي دولتي از تمامي ظرفيت هاي در اختيار خود در اين بخش بهره برداري كنند.

وي فعالیت های مناسب و برنامه ریزی هدفمند را در فضای مجازی ضروری دانست و بيان كرد: توجه به اجرای برنامه های تأثیرگذار و متنوع در سطح بخش ها و روستاهای شهرستان مهم و بايد در اولويت قرار گيرد.

زارعي آسیب شناسی را در شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه ها را مهم بیان كرد و ادامه داد: باید تلاش کرد تا با برنامه ریزی مناسب آسیب ها را تبدیل به فرصت کرده و از تمامي ظرفيت هاي در اختيار بهره برداري كنيم.

وي اظهار داشت: باید با هماهنگی و تلاش تمامی مسئولین و کارشناسان سعی شود تا برنامه ای ثابت و مختص به دهه فجر در سنندج به عنوان مرکز استان کردستان هر ساله بصورت متمرکز برگزار شود.

فرماندار شهرستان سنندج در پايان سخنان خود در اين نشست عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران متعلق به مردم است و همه ما خدمتگزار مردم هستیم و باید برون سپاری فعالیت ها  و استفاده از ظرفیت و پتانسیل سازمان های مردم نهاد در اجرای برنامه ها در اولویت برنامه های دهه فجر قرار گیرد.

در ادامه اين نشست شماري از مديران ادارات و سازمان هاي دولتي شهرستان به بيان ديدگاه ها و برنامه هاي خود در ايام دهه مبارك فجر پرداختند.

کد N661121

وبگردی