آفتاب
یک استاد دانشگاه:

پیشگیری از وقوع جرم رویکرد انسان‌مدارانه دارد

پیشگیری از وقوع جرم رویکرد انسان‌مدارانه دارد

یک استاد دانشگاه با بیان این‌که «پیشگیری از وقوع جرم رویکرد انسان‌مدارانه دارد» گفت: پیشگیری از وقوع جرم یک اجماع جهانی است و سازمان ملل از کشورها خواسته که در نظام کیفری‌شان پیشگیری از وقوع جرم را مدنظر قرار دهند.

مختار جباری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، با بیان این‌که «هیچ جامعه‌ای بدون نظام کنترلی ادامه حیات نخواهد داشت» اظهار کرد: پیچیدگی‌های روابط در دوره جدید و تغییر نوع رابطه افراد از سنتی به مکانیزه، صرفا با نظام کنترلی پاسخگو نیست، بلکه باید نظام پیشگیری نیز در دستور کار باشد.

وی با اشاره به این‌که «میزان جرائم، آسیب‌ها و کج‌رفتاری‌ها در جامعه با اتخاذ سیستم پیشگیری بدست می‌آید» گفت: اتخاذ برنامه‌های پیشگیرانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثرگذار است.

این مدرس دانشگاه با اشاره به نقش تمامی دستگاه‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی تصریح کرد: در بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تمامی واحدها باید همکاری داشته باشند.

جباری خاطرنشان کرد: آموزه‌های دینی یکی از عوامل موثر و کارآمد در پیشگیری از وقوع جرائم به حساب می‌آید و با تاسی از آن می‌توان در کاهش میزان ارتکاب به جرائم و گناه به این مهم دست یافت.

وی گفت: برای پیشگیری از وقوع جرائم ضمن انجام کارهای جدی فرهنگی، خانواده‌ها هم باید وظایف خود را در قبال فرزندان به‌خوبی انجام دهند.

وی افزایش توجه نسبت به نهاد خانواده را بسیار مهم و در صدر اولویت برای رسیدگی دانست و خاطرنشان کرد: جوانان باید در امر ازدواج به خانواده خود و جایگاه پر اهمیت این نهاد بیشتر بها دهند.

انتهای پیام

کد N661074

وبگردی