آفتاب

تلاش کره‌جنوبی برای تشویق رهبر کره‌شمالی به مذاکره

تلاش کره‌جنوبی برای تشویق رهبر کره‌شمالی به مذاکره

رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی امروز (سه‌شنبه) خطاب به رهبر کره‌شمالی تاکید کرد که وی باید برای برقراری صلح و اتحاد مجدد شبه‌جزیره کره به پای میز مذاکره بیاید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "پارک گئون های"، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی در اولین نشست کابینه در سال میلادی جدید گفت: امیدوارم که کره‌شمالی برای مذاکره بین دو کره و همکاری سریعا به پای میز مذاکره بیاید و صادقانه درباره صلح در شبه‌جزیره کره و جزئیات طرح‌های اتحاد بحث و رایزنی کند.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین مساله این است که کره شمالی از خود صداقت نشان دهد، اظهار کرد: پیونگ‌یانگ باید رفتاری واقعی در قبال ارتقای روابط بین کره از خود نشان دهد.

رئیس‌جمهوری کره جنوبی عنوان کرد: بسیار مناسب است که کره‌شمالی برای مذاکرات بین کره از خود تمایل نشان داده و این مساله در سخنرانی سال نو رهبر کره شمالی وجود داشت. ما بر لزوم ایجاد زمینه‌هایی برای فراهم کردن عصر جدیدی در شبه‌جزیره کره متحد تاکید می‌کنیم.

سخنان پارک گئون های در پی سخنرانی سال نو میلادی کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و تاکید وی بر برگزاری مذاکرات عالی‌رتبه با سئول مطرح می‌شود. این سخنان احتمال برگزاری نشست بین دو کره را قوت بخشید. کره جنوبی می‌گوید که برای برگزاری هر نوع مذاکره‌ای با همسایه‌ شمالی‌اش آمادگی دارد.

انتهای پیام

کد N661028

وبگردی