آفتاب

شکایت دمشق به سازمان ملل در مورد ورود غیرقانونی مک کین به سوریه

شکایت دمشق به سازمان ملل در مورد ورود غیرقانونی مک کین به سوریه

دمشق شکایت نامه ای را در سازمان ملل متحد در ارتباط با ورود غیر قانونی سناتور جان مک کین به همراه وزیر امور خارجه سابق فرانسه و یک دیپلمات سابق آمریکایی به خاک این کشور مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، بر اساس اعلام سوریه سناتور «جان مک کین» چهره شناخته شده جمهوریخواهان آمریکا، «برنار کوشنر» وزیر خارجه اسبق فرانسه و «پیتر گالبریس» از دیپلمات های اسبق آمریکا، با نقض حاکمیت سوریه بطور غیرقانونی وارد خاک این کشور شده اند.  

جان مک کین ارتابط گسترده ای با مخالفیان و شورشیان سوری دارد بطوری که اخبار و تصاویر زیادی در مورد دیدار وی با این افراد در مرز ترکیه با سوریه منتشر شده است. 

در همین رابطه «بشار جعفری» نماینده سوریه در سازمان ملل متحد از بان‌ کی‌ مون، دبیر کل این سازمان و ۱۵ کشور عضو شورای امنیت خواست تا علیه کشورهایی که شهروند آنها غیرقانونی وارد سوریه شده‌ اند، اقداماتی ترتیب دهند.

جعفری در نامه‌ ای که روز 30 دسامبر نوشته شده و روز گذشته نسخه‌ ای از آن در اختیار خبرگزاری رویترز گذاشته شده، این اقدام را تعدی به حق حاکمیت سوریه و مغایر با قطعنامه شورای امنیت درباره این کشور می‌ داند.

به گفته سخنگوی سناتور مک‌ کین، وی در ماه‌ های خرداد و تیر ماه سال گذشته وارد سوریه شد و با برخی از شورشیان سوری دیدار کرد.

مک‌‌ کین در پاسخ به این اعترض سوریه گفت که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، باید نگران وضعیت کشورش باشد و نه ورود و دیدار او با مردان و زنان سوری.

کد N661010

وبگردی