آفتاب

محتشمی:‌ تدابیر سیاستمداران باید بر در راستای رعایت کرامت انسانی افراد باشد

محتشمی:‌ تدابیر سیاستمداران باید بر در راستای رعایت کرامت انسانی افراد باشد

دبیر کل حزب آزادی اظهار کرد: تمام تدابیر سیاستمداران باید بر در راستای مدارا و رعایت کرامت انسانی شهروندان باشد تا از سوی آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

دبیر کل حزب آزادی اظهار کرد: تمام تدابیر سیاستمداران باید بر در راستای مدارا و رعایت کرامت انسانی شهروندان باشد تا از سوی آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

مجید محتشمی در گفت‌و‌گوبا خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با تاکید بر لزوم رعایت تدبیر در سیاست از سوی سیاستمداران اظهار کرد: همانطور که امام علی (ع) نیز می‌فرمایند رفق و مدارا رأس همه سیاست‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه باید با توجه به شأن و منزلت و کرامت انسانی شهروندان یک جامعه تدابیری اتخاذ شود که در سایه آن تدابیر حق امنیت، آزادی و رفاه که از اضلاع حقوق شهروندی و حقوق انسانی تلقی می‌شود به طور کامل رعایت شود گفت: همه تدابیر سیاسی که در جامعه به کار گرفته می‌شود باید همراه با مدارا بوده و به عبارت دیگر از خشونت، اعم از لفظی و فیزیکی، مبرا باشد.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان با بیان اینکه در این مواقع شهروندان به عنوان سرمایه اجتماعی حاکمان، مدیران و کارگزاران نظام تلقی می‌شوند، اظهار کرد: تدابیری با موفقیت همراه می‌شود که زمینه‌ساز تولید سرمایه اجتماعی باشد و تداوم این سرمایه‌ها را فراهم کند.

محتشمی با اشاره به تلاش سیاستمداران برای نشان دادن اتخاذ تدبیر در سیاست از سوی خود گفت:‌ تمام تدابیر سیاستمداران باید بر در راستای مدارا و رعایت کرامت انسانی شهروندان باشد تا از سوی آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه به شاخصه های تدبیر در سیاست در یک جامعه مدنی اشاره و اظهار کرد: تدابیر در یک جامعه مدنی باید در بردارنده حق امنیت،‌ رفاه و آزادی در آن جامعه باشد.

دبیر کل حزب آزادی با تاکید بر لزوم فراهم‌سازی حق امنیت، رفاه و آزادی در یک جامعه گفت: تدابیر مدیران و سیاستگذاران جامعه باید به گونه ای باشد تا فضای اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی جامعه به قدری آرام شود که فعالیت‌ها در این عرصه ها در چارچوب قانون و در کمال آرامش و امنیت انجام گیرد. این تدابیر همچنین باید برپا کننده حق رفاه بوده و معیشت عمومی جامعه را برای همه شهروندان به گونه ای تامین کند که شهروندان همه از درآمد نسبی برخوردار بوده و در زندگی خود دغدغه فردی نداشته باشند.

محتشمی اضافه کرد:‌ حق آزادی شهروندان نیز باید به گونه ای برآورده شود تا آحاد مردم بتوانند بدون هیچ مانعی آگاهانه،‌محترمانه و عاقلانه به نقد سیاست‌ها و عملکرد تصمیم سازان و کارگزاران نظام بپردازند.

سخنگوی جبهه اصلاح طلبان در پایان به مزایا و محاسن توجه به تدبیر سیاسی در سیاستمداران اشاره و اظهار کرد: توجه به حقوق و کرامت انسانی از سوی سیاستمداران یک جامعه تامین کننده سرمایه ثابت اجتماعی و موجب قوام آن نظام خواهد بود.

انتهای پیام

کد N660991

وبگردی