آفتاب

سازمان ملل: نمی‌گذاریم بوکوحرام نسخه دوم داعش شود

سازمان ملل: نمی‌گذاریم بوکوحرام نسخه دوم داعش شود

سخنگوی سازمان ملل متحد ضمن محکوم کردن جنایات گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه، تاکید کرد: اجازه نمی‌دهیم بوکوحرام نسخه دوم داعش شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد در کنفرانس خبری خود درباره اهداف و برنامه های این سازمان بین المللی در سال جدید میلادی گفت: البته روز پنج‌شنبه دبیر کل سازمان ملل در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد و اولویت های کاری سازمان ملل و نظر خود را در این باره اعلام خواهد نمود.

وی درباره تحولات بنگلادش و تظاهرات اعتراض آمیز در پایتخت این کشور و بازداشت تعدادی از مخالفان دولت گفت: ما اوضاع این کشور را از نزدیک پیگیری می کنیم. ما درباره گزارش هایی که از این کشور ارائه شده نگران هستیم؛ به خصوص درباره خشونت هایی که در حق مردم این کشور صورت می گیرد. دبیر کل سازمان ملل نیز از همه طرف های درگیر خواسته است بر خود مسلط باشند و از درگیری خودداری کنند.

وی درباره اقدامات گروه تروریستی بوکوحرام در نیجریه و تسلط آن‌ها بر یک پایگاه نظامی دیگر در این کشور و کشته شدن شمار زیادی از مردم این کشور گفت: قبل از اینکه بوکوحرم نسخه دوم داعش بشود، دبیر کل سازمان ملل با مسئولان بلند پایه سازمان اقدامات جنایت بار بوکوحرام را بررسی می کنند.

استفان دوجاریک درباره موضع دبیر کل سازمان ملل در خصوص نقش مهم پاپ فرانسیس، رهبر کلیسای کاتولیک گفت: دبیر کل سازمان ملل به دنبال راه حلی برای پایان دادن بحران ایجاد شده میان آمریکا و کوبا است و با توجه به این که بان کی مون روابط دوستانه و عمیقی با پاپ فرانسیس دارد از تلاش های مثبت وی برای پایان دادن به بحران استقبال می کند.

سخنگوی سازمان ملل در ادامه در خصوص خبرهای عنوان شده درباره ایجاد محدودیت برای ورود آوارگان سوری به لبنان گفت: ما همواره از کشورهای منطقه خواسته ایم که در این باره با آوارگان همکاری کنند هر چند که این کار سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد.

وی افزود: لبنان شاید کشوری است که بیشترین مهاجر و پناهنده سوری را در خود جای داده است. ما با همکاران خود در سازمان ملل درباره مشکل پیش آمده گفت‌وگو خواهیم کرد اما در هر حال با توجه به اوضاع نابسامانی که برای مردم سوریه پیش آمده همه کشورهای منطقه باید قبول مسئولیت کنند.

استفان دوجاریک درباره برخی مناقشات در انتخابات سریلانکا گفت: ما در جریان آخرین خبرهای این کشور هستیم و به همین دلیل دبیر کل سازمان ملل از احزاب و گروه های سیاسی درخواست گفت‌وگو کرده است و همچنین از دولت سری لانکا خواسته است بر سلامت انتخابات نظارت داشته باشد و همه اقلیات نیز در آن مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام

کد N660898

وبگردی