آفتاب
هادی العامری در پاسخ به مهر:

اگر ایران و حاج قاسم نبود دولت عراق هم در بغداد وجود نداشت

اگر ایران و حاج قاسم نبود دولت عراق هم در بغداد وجود نداشت

فرمانده سپاه بدر عراق گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران و حضور این کشور و حضور حاج قاسم سلیمانی در عراق نبود اکنون دولت حیدر العبادی در خارج از عراق بود.

به گزارش خبرنگار مهر، هادی العامری فرمانده سپاه بدر عراق در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار شهید حمید تقوی که عصر امروز در شهرک شهید محلاتی تهران برگزار شد، در پاسخ به خبرنگار  مهر در خصوص نقش سردار قاسم سلیمانی در نبرد با داعش در عراق و اعتراض برخی کشورها به این حضور به بهانه تحریم ها، گفت: اگر جمهوری اسلامی ایران و حضور  این کشور و حضور حاج قاسم سلیمانی در عراق نبود اکنون دولت حیدر العبادی در خارج از عراق بود.

وی افزود: موفقیت های عراق در مبارزه علیه تروریست ها در پناه حمایت ایران و گروههای مردمی به دست آمده است.

العامری در پاسخ به سوالی درخصوص امکان آزادسازی سایز مناطق اشغال شده عراق از جمله استان نینوا گفت: قطعا این اتفاق رخ خواهد داد البته آزاد سازی عراق بدون مشارکت نیروهای مردمی امکان پذیر نیست.

وی افزود: برنامه ریزی و تامین امکانات لازم برای نیروهای مردمی وجود دارد تا این نیروها برای آزادسازی تمام خاک عراق از تروریست‌ها وارد عمل شوند.

فرمانده سپاه بدر عراق با بیان اینکه نیروهای مردمی در هماهنگی با نیروهای ارتش و پلیس عراق در حال نبرد با داعش هستند، تاکید کرد که عراقی‌ها خودشان می‌توانند بدون کمک ائتلاف بر تروریست‌ها پیروز شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مهر درباره شخصیت شهید تقوی نیز اظهار داشت: شهید تقوی مصداق آیه من المومنین رجالوا صدق ما عهد الله علیه بود.

وزیر سابق حمل و نقل عراق، شهید تقوی را مردی زاهد و اهل اطاعت و عبادت نامید و گفت: او علاوه بر اینها فردی شجاع بود که خودش یک مکتب به حساب می‌آمد.

العامری افزود: من و حمید سال‌ها با هم دوست و همرزم بودیم. او در عراق در کنار ما بود و سپس به سوریه رفت و من بطور مداوم اخبار فعالیت های او را دنبال می کردم تا اینکه دوباره به عراق بازگشت.

وی ادامه داد:  حمید تقوی در اکثر نبردهای مهم با داعش حضور داشت  و در عملیات جرف الصخر نقش مهمی ایفا کرد و در بهشت به روی چنین کسانی بسته نخواهد بود.

 

 

کد N660745

وبگردی