آفتاب
مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه قدس:

ترس در وجود شهید تقوی جایی نداشت

ترس در وجود شهید تقوی جایی نداشت

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه گفت: طبق فرموده قرآن شهید تقوی در راه خدا از هیچ چیز نمی‌ترسید و ترس در وجود این بزرگوار جایی نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام شیرازی در مراسم بزرگداشت سرتیپ شهید حمید تقوی اظهار کرد: شهید تقوی خودش فرزند و برادر شهید بود و در دوران 8 ساله دفاع مقدس نیز در جبهه‌ها حضور داشت. او در طول دوران دفاع مقدس به داخل خاک عراق نفوذ می‌کرد و تا کربلا هم رفته بود. همراه او که یک عراقی بود می‌گفت که من ذره‌ای ترس در وجود تقوی نمی‌دیدم.

وی ادامه داد: وقتی زندگی شهید تقوی چه در دوران دفاع مقدس و چه در زمان حضورش در قرارگاه رمضان را مرور می‌کنیم، می‌بینیم که ایمان به خدا زندگی او و اطرافیانش را مملو از نور الهی کرده است.

وی ادامه داد: انسان مومن غیر از خدا هیچ چیز نمی‌بیند و همه قدرت و نعمت را مربوط به خدا می‌داند. پیکار در راه خدا نیز معامله با خداست و این یک معامله محکم به حساب می‌آید که پروردگار به آن عمل خواهد کرد. کسی که پایبند به این حرکت باشد جان و مالش را در راه خدا به میدان می‌آورد و پرسودترین معامله را با خداوند انجام می‌دهد که ضرری در آن وجود ندارد.

شیرازی با بیان این‌که انسان‌های مومن مقابل مومنین خاضع و متواضع‌اند و مقابل دشمنان با شدت رفتار می‌کنند، تاکید کرد: همه شهدا این‌ گونه‌اند و مقابله با دشمن، استکبار، اسرائیل و داعش برایشان فرقی نمی‌کند، چون در راه خدا حرکت می‌کنند. عده‌ای می‌خواهند با برخی سخنان مثل اینکه اگر کنار آمریکا نایستیم شکست می‌خوریم دل مومنان را خالی کنند، اما این حرف‌ها در شهدایی مثل شهید تقوی به خاطر توکل‌شان به خدا اثری ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه اضافه کرد: ما این پیمان را با خدا، پیامبر خدا، اولیای الهی و ولی فقیه زمان امام خامنه‌ای بسته‌ایم. این حرف شهید تقوی بود که ما تابع ولایت و رهبری هستیم و زیر پرچمی که علمدار انقلاب به دست گرفته حرکت می‌کنیم و خون خود را برای تثبیت این پیام می‌دهیم. ما برای دفاع از دین، آرمان‌ها و خط ولایت تا آخر ایستاده‌ایم.

شیرازی در پایان اظهار کرد: باید یاد این شهید عزیز و وارسته را همچون سایر شهدا که در راه اسلام و انقلاب جان خود را فدا کردند، گرامی بداریم. شهید تقوی در آخر به آرزویش رسید و در حالی‌که تیر به پهلویش اصابت کرده بود و چند ساعتی درد کشید و به تبعیت از فاطمه زهرا (س) به سوی آسمان پرواز کرد.

انتهای پیام

کد N660661

وبگردی