آفتاب
حجت الاسلام سعیدی:

اجتماع مردم بر محوری واحد از عوامل زایش قدرت است

اجتماع مردم بر محوری واحد از عوامل زایش قدرت است

نماینده ولی فقیه در سپاه تولید قدرت با توجه به اجتماع مردم بر محوری واحد را از عوامل زایش قدرت عنوان کرد و گفت: اجتماع مردم بر محوری واحد حتی در برابر باطل قدرت ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه گیلان، حجت الاسلام والمسلمین سعیدی صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس گیلان که در حسینیه سپاه استان برگزار شد، ضمن تبریک هفته وحدت اظهار کرد: پیامبر (ص) محور وحدت تمام مسلمانان جهان است.

وی با اشاره به عوامل تولید قدرت و حق در جامعه اسلامی گفت: سه نظریه در رابطه با تولید قدرت و حق وجود دارد که در نظریه اول قدرت ذاتا ارزش دارد و هرکس به قدرت دست یابد، مشروعیت دارد در این نظریه قدرت همان حق است. برخی از فلاسفه می‌گویند اگر کسی از طریق کودتا به قدرت رسید آن قدرت مشروع است.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در نظریه دوم قدرتی که از رأی مردم نشأت گرفته می‌شود، حق است و تنها راه حقانیت قدرت آن است که مردم روی آن صحه بگذارند.

سعیدی با بیان اینکه در نظریه سوم قدرتی حق است که از صاحب حق نشأت گرفته باشد یعنی کسی که هستی را آفریده، افزود: این نظریه به آن معنا نیست که مردم در آن نقشی ندارند بلکه مردم برای تولید حق نقش دارند.

وی با اشاره به رابطه قدرت و حق از دیدگاه ائمه معصومین (ع) یادآور شد: عوامل زایش قدرت و اعتدال از کلام ائمه (ع) بیان شده است.

وی تولید قدرت با توجه به اجتماع مردم بر محوری واحد را از عوامل زایش قدرت عنوان کرد و گفت: اجتماع مردم بر محوری واحد،در برابر باطل، قدرت ایجاد خواهد کرد.

سعیدی فرمان ولایت را فصل الخطاب خواند و افزود: تبعیت مردم از امام‌شان از دیگر عوامل زایش قدرت و اعتدال از دیدگاه ائمه است.

وی با اشاره به سومین عامل زایش قدرت خاطرنشان کرد: اگر در یک نظام سیستم و دستگاه‌ها درست عمل کنند فساد به وجود نمی‌آید.

سعیدی با بیان اینکه در جامعه اسلامی هر فردی نمی‌تواند هر پستی را احراز کند، یادآور شد: برای به قدرت و سمت رسیدن اگر کسی از خطوط قرمز عبور کند، ممکن است زودتر به قدرت برسد اما خلاف قانون عمل کرده است.

وی گفت: حضرت امام (ره) چون طبیب حاضر وقتی وارد حاکمیت شدند یک آسیب شناسی انجام دادند و مشکلات اساسی جهان اسلام را شناسایی کردند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه امروز با سه اسلام روبرو هستیم، گفت: اسلام افراطی وهابی‌گری که از عربستان نشأت گرفته، اسلام سکولاریز شده اردوغان در ترکیه و اسلام شیعیان افراطی که برخی از مدعیان مرجعیت پیشروی آن هستند و به گونه ای این نوع اسلام افراطی خطرناک‌تر از مابقی است.

سعیدی تصریح کرد: دسته سوم اسلام افراطی دو شیوه را پیش گرفتند؛ حمله به مقدسات اهل سنت و ترویج عزاداری به شکل خشن که با خدمت به اهل بیت (ع) در تضاد است.

وی با بیان اینکه ما پرچمدار اسلام ناب محمدی (ص) هستیم، افزود: در اینجا تنها از شیعه صحبت نمی‌کنیم بلکه پاسدار اسلام ناب محمدی (ص) هستیم.

سعیدی اذعان کرد: خدمت به اهل بیت (ع)، موشکی است که در غزه قلب اسرائیل را هدف می‌گیرد چراکه از تفکر اهل بیت (ع) درست شده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه در جامعه اصولگرایی بحث و گفتگوها زیاد است، گفت: مجموعه توان بالقوه اصولگرایان زیاد است ولی متاسفانه بالفعل نیست.

سعیدی، سپاه را نهادی مستقل دانست و گفت: هر نیروی انقلابی اصولگرا که برای انقلاب فداکاری می‌کند، مورد احترام است.

انتهای پیام

کد N660499

وبگردی