آفتاب
رییس فراکسیون اهل سنت مجلس در دیدار با آیت الله نوری همدانی:

دشمن به ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه دل خوش کرده است

دشمن به ایجاد اختلاف بین سنی و شیعه دل خوش کرده است

رییس فراکسیون اهل‌سنت مجلس با تأکید بر این‌که ملت ایران با هم برادر بوده و کسی نمی‌توان در این وحدت خدشه‌ای وارد کند، گفت: دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان ما دلخوش کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه قم، عابد فتاحی روز دوشنبه همزمان با هفته وحدت، در دیدار با آیت الله نوری همدانی، این سفر را یک وحدت عملی عنوان کرد و افزود: امام خمینی(ره) ابر مرد تاریخ معاصر بودند که بر وحدت تأکید کردند و امروز این وحدتی که میان اهل تسنن و تشیع به وجود آمده مرهون زحمات رهبر کبیر انقلاب است.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، مراجع تقلید شیعه و علمای اهل سنت بر وحدت تأکید می‌کنند، خاطرنشان کرد: امنیت جمهوری اسلامی زیر سایه فکر بلند وحدت اسلامی است و امیدواریم روزی امت واحده تشکیل شود.

وی تصریح کرد: امروز گروه‌های تکفیری به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان مسلمانان هستند، ولی این گروه‌ها در دل و قلب ما هیچ جایگاهی ندارند؛ امروز دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران دشمنان را کور کرده است.

فتاحی اظهار داشت: کشور اکنون به قدرتی در منطقه تبدیل شده و این قدرت روز به روز در حال افزایش است.

رییس فراکسیون اهل‌سنت مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که ملت ایران با هم برادر بوده و کسی نمی‌تواند در این وحدت خدشه‌ای وارد کند، گفت: دشمنان برای ایجاد اختلاف و تفرقه میان ما دلخوش کرده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنانی که به ایجاد تفرقه میان امت اسلامی دلخوش کرده‌اند باید بدانند که ملت ایران با یکدیگر برادر هستند و کسی نمی‌تواند خدشه‌ای به این برادری وارد کند؛ ما امروز آمده‌ایم فریاد بکشیم که برادر هستیم و کسی نمی‌تواند خدشه‌ای وارد کند.

فتاحی با اشاره به سخنان وحدت آفرین آیت‌الله نوری همدانی بیان داشت: با شنیدن این سخنان بنده به عنوان نماینده مجلس احساس کردم این کشور و نظام تا تاریخ تاریخ است زنده خواهد ماند؛ استقبال از ما تاریخی بود، کمیته‌ای از نمایندگان شیعه و سنی در مجلس تشکیل خواهیم داد تا اگر در جای التهابی پیش آمد وارد شوند تا امنیت پایدار را داشته باشیم.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حرکت گروه‌های تکفیری را محکوم می‌کنیم، این‌ها دشمنان اسلام هستند و به دنبال نابودی اسلام هستند، تمام امت اسلام باید در برابر این‌ها قد علم کند،کنگره ای که از سوی مرجعیت در قم برگزار شد، در شرایط فعلی بسیار مهم و مؤثر بود و نقطه عطفی در مسائل فرهنگی جهان اسلامی بود.

وی ادامه داد: با این رفت و آمدها است که این انقلاب، کشور، اسلامیت و هفته وحدت که شامل افکار امام راحل و رهبر معظم انقلاب می‌باشد جاودانه خواهد شد.

رییس فراکسیون مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان اظهار داشت: اهل تسنن نسبت به قم که یک شهر فرهنگی و مذهبی به شمار می‌آید، ارزش خاصی قائل هستند.

انتهای پیام

کد N660403

وبگردی