آفتاب
محسنی اژه‌ای:

برخی مطالب نامه مطهری به قوه قضاییه، قابل تعقیب است

برخی مطالب نامه مطهری به قوه قضاییه، قابل تعقیب است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: بعضی از مطالب نامه علی مطهری کذب محض و قابل تعقیب است و در آینده نزدیک هم به آن پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی درباره پرونده تخلفات بیمه توسعه،‌ گفت: این پرونده هم در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی و هم در بانک مرکزی و وزارت اقتصاد مطرح است. همچنین پرونده به دادسرای تهران ارجاع شده و در حال رسیدگی است.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه مبنی بر سنگین بودن جرم سران فتنه پرسید آیا برای روشن شدن افکار مردم در این زمینه کیفرخواست صادر نمی‌شود، گفت: مردم که روشن هستند و بحمدالله می‌فهمند اتفاقاتی که در زمان فتنه افتاد و جرایمی که رخ داد جرایم سنگینی هستند.

وی افزود: تا زمانی که پرونده قضایی تشکیل نشود کیفرخواست صادر نمی‌شود و حتی اگر صادر شود هم طبق قانون نمی‌توان نسبت به آن اطلاع‌رسانی کرد.

محسنی اژه‌ای اظهار کرد: اگر روزی زمینه فراهم شد، محاکمه صورت خواهد گرفت و مردم هم طبیعتاً در جریان قرار خواهند گرفت.

خبرنگاری از وضعیت پرونده محمود احمدی نژاد سوال کرد که محسنی اژه‌ای گفت: این پرونده هنوز در حال رسیدگی است و در آن حکمی صادر نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره پرونده کرسنت و این‌که گفته می‌شود وزیر نفت از خبرنگاران خواسته در این باره مطلب ننویسند سوال پرسید که محسنی اژه‌ای گفت: راجع به موضوعی که گفتید اظهارنظر نمی‌کنم اما اصل پرونده در حال رسیدگی است و تا زمانی که رسیدگی پایان نیابد نمی‌توان در این زمینه اظهارنظر کرد.

خبرنگاری با اشاره به صحبت‌های رئیس قوه قضائیه و نامه علی مطهری و همچنین اعتراض برخی حقوقدانان به حصر نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات 88 از محسنی اژه‌ای در این باره توضیح خواست که وی گفت: بعضی از مطالب این نامه کذب محض و قابل تعقیب است و در آینده نزدیک هم به آن پاسخ داده خواهد شد.

وی ادامه داد: ایشان در جلسه شورای عالی حضور نداشته ولی برخی موارد را به صورت حدس بیان کرده‌اند که این امر دور از شأن یک نماینده مجلس است. برخورد با قانون به عنوان ابزار سیاسی کار صحیحی نیست و این کار نخ‌نما شده است. ضمن اینکه اگر این افراد متخصص یا حقوقدان باشند بعضی حرف‌هایی که در آن نامه آمده است را نمی‌زدند.

ادامه دارد ...

کد N660363

وبگردی