آفتاب

اولاند: ایران شریک مهمی برای برقراری امنیت است

اولاند: ایران شریک مهمی برای برقراری امنیت است

رییس‌جمهور فرانسه گفت: ایران یک شریک بسیار مهم برای کمک به برقراری ثبات در عراق و سوریه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، فرانسوا اولاند، رییس‌جمهور فرانسه روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با شبکه رادیویی فرانس اینتر با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت:‌ فرانسه برای این که اطمینان حاصل کند ایران به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد کاملا قاطع است و این موضع خود را تغییر نخواهد داد.

رییس‌جمهور فرانسه افزود: ایران یک شریک مهم در کمک به برقراری امنیت در کشورهای منطقه شامل عراق و سوریه است، اما این مساله قاطعیت و موضع فرانسه را برای جلوگیری از دستیابی تهران به سلاح هسته‌ای تغییر نخواهد داد.

وی تصریح کرد: ما با ایران دارای روابط هستیم. باید دید می‌توانیم تا پایان ماه ژوئن به یک نتیجه در مذاکرات هسته‌ای دست پیدا کنیم؟

اولاند با تکیه بر ادعاهای غرب مبنی بر این که ایران در تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است گفت: فرانسه از موضع خود دست برنخواهد داشت و کاملا در این زمینه قاطع است. اگر ایران به وضوح مشخص نکند که به دنبال سلاح هسته‌ای نیست هیچ توافقی از سوی فرانسه صورت نخواهد گرفت.

رییس‌جمهور فرانسه اظهار کرد: اما به طور همزمان ایران یک شریک است که می تواند موجب برقراری صلح درعراق و سوریه شود از این رو برای رسیدن به این هدف بهتر است یک توافق هسته‌ای حاصل شود.

وی در ادامه گفت که هیچ توافقی با ایران برای برقراری صلح در منطقه خاورمیانه در ازای حصول یک توافق بد در مذاکرات هسته‌ای انجام نخواهد شد.

اولاند در این باره گفت: من به دلیل برقراری صلح در عراق یا سوریه با ایران توافق نخواهم کرد چون این یک برآورد احمقانه است.

به گزارش ایسنا، این اظهارات رییس‌جمهور فرانسه در حالی بیان می‌شود که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند تسلیحات هسته‌ای جایی در دکترین دفاعی ایران ندارد. از سوی دیگر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران بارها از سوی آژانس به عنوان دیدبان هسته‌ای سازمان ملل تایید شده است.

انتهای پیام

کد N660358

وبگردی