آفتاب

افسران پلیس آمریکا با "اعتراض سکوت" به جنگ شهردار نیویورک رفتند

افسران پلیس آمریکا با "اعتراض سکوت" به جنگ شهردار نیویورک رفتند

بسیاری از افسران یونیفورم‌ پوش پلیس آمریکا برای نشان دادن خشم خود از شهردار حامی اعتراضات خیابانی، در مراسم خاکسپاری یکی از همکارانشان در بروکلین، به نشانه اعتراض پشت خود را به شهردار کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، برای دومین بار طی هفت روزگذشته، تعداد زیادی از افسران آمریکایی روز یکشنبه به خیابان‌های نیویورک آمدند و به «ونجیان لیو» ادای احترام کردند. لیو از افسرانی بود که در جریان اعتراضات و به خونخواهی سیاه پوستان کشته شده به دست افسران سفید پوست در سراسر آمریکا، هدف قرار گرفت و کشته شد. برای دومین بار یکشنبه صدها تن از افسران در مقابل «بیل دبلاسیو»، شهردار نیویورک اعتراض سکوت برگزار کردند.

به محض اینکه شهردار شروع به سخنرانی کرد و درباره افسر کشته‌شده سخن گفت، بسیاری از افسران از ساختمان محل سخنرانی دور شدند و بسیاری دیگر نیز پشت خود را به جایگاه سخنرانی کردند. این مراسم به صورت مستقیم از برخی از شبکه‌های تلویزیونی داخل آمریکا پخش می‌شد و با اعتراضات گسترده‌ای همراه شد.

اقدام روز یکشنبه افسران آمریکایی دقیقا مشابه رفتاری بود که آنها در مراسم خاکسپاری «رافائل راموس» یک افسر آمریکایی دیگر در 27 دسامبر انجام دادند. راموس و لیو در یک حادثه تیراندازی به دست یک سیاه‌پوست کشته شدند.

این مراسم یک هفته پس از آن برگزار شد شهردار نیویورک نشستی را با فرماندهان پلیس برگزار کرد تا از تنش‌ها بکاهد؛ در آن نشست از حاضران خواسته شد تا به افسران بگویند که در جریان برگزاری مراسم‌ها پشت خود را به سخنگو نکنند چرا که این اقدامی توهین‌آمیز است.

این دو افسر کشته شده، با شلیک فردی جان دادند که می‌خواست انتقام کشته‌شدن سیاه‌پوستان به دست افسران سفید پوست را بگیرد. افسران آمریکایی شهردار را متهم می‌کنند که با راه‌ انداختن جوی در حمایت از اعتراضات خیابانی، موجب کشته شدن همکارانشان شد. آنها به اعتراضاتی اشاره دارند که چندین هفته سراسر آمریکا را تحت تاثیر قرار داد.

کشته شدن مایکل براون 18 ساله، اریک گارنر 43 ساله و سیاه‌پوستان دیگر به دست افسران سفید پوست و تبرئه شدن قاتلان آنها موجی از خشم و نارضایتی را در سراسر آمریکا به راه انداخته و صدای فعالان حقوق بشر را نیز درآورده است.

انتهای پیام

کد N660349

وبگردی