آفتاب

آمریکا استقرار 1500 نیروی مازاد در عراق را به تاخیر انداخت

آمریکا استقرار 1500 نیروی مازاد در عراق را به تاخیر انداخت

ایسنا نوشت:

دولت آمریکا به دلیل مخالفت‌های کنگره استقرار 1500 نیروی مازاد در عراق را به تاخیر انداخت.

به گزارش پایگاه خبری ورلد تریبیون، مقام‌های آگاه در این زمینه اعلام کردند که آمریکا قصد دارد تا استقرار 1500 نیروی مازاد را در عراق به منظور مقابله با داعش به تاخیر بیندازد که علتش کسری بودجه در بحبوحه مخالفت‌ها میان اعضای کنگره است.

جان کربی، سخنگوی پنتاگون گفت: دستور استقرار نیرو هنوز صادر نشده است.

وی پیشتر گفته بود که ارتش آمریکا هنوز در حال بررسی نیروی انسانی برای تقویت حضور در عراق است و تاکنون 1600 نیروی آمریکایی در عراق خدمت می‌کند که به اکثرشان مسئولیت مشاوره‌ای یا نقش حفاظتی دارند.

در نوامبر 2014، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا استقرار 1500 سرباز مازاد در عراق را تایید کرد. این عملیات بر مبنای تامین تجهیزات و آموزش نیروهای عراقی با هزینه‌ای بالغ بر 6 / 1 میلیارد دلار مطرح شد اما تاکنون اوباما بودجه دفاعی را امضا نکرده است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا ادامه داد، پنتاگون انتظار دارد که نیروهای مازاد در سال 2015 به عراق وارد شوند. ژنرال لوید آستین، فرمانده مرکزی آمریکا نیز مسئولیت واحدها و یگان‌های خاورمیانه و جنوب آسیا را برعهده دارد.

ژنرال آستین در مناطقی که فرماندهی نیروها را در اختیار داشته به دستاوردهایی رسیده است.

جان کربی افزود: فرماندهی مرکزی آمریکا بیش از 60 سرباز را برای مشاوره به ارتش و نیروهای امنیتی عراق در استان الانبار که محل اصلی فعالیت داعش است، مستقر کرده و 200 سرباز دیگر هم آماده ارایه برنامه مشاوره و کمک به نیروهای عراقی هستند.

مقام‌های آمریکایی کم طاقتی و کم تحملی خود را نسبت به دولت جدید بغداد تحت نخست‌وزیری حیدر العبادی ابراز داشته و گفته‌اند که دولت عراق برای بسیج نیروهای سنی در الانبار و سایر استان‌های شمالی فعالیت کمی دارد.

جان کربی گفت: ما می‌خواهیم عراقی‌ها به مشاوره و راهنمایی نیروهای آمریکایی توجه کنند. ما خواهان کمک جامع و کامل و دفاع ازمردم الانبار هستیم.

26149

کد N660126

وبگردی