آفتاب
یک سناتور آمریکایی مدعی شد

اگر توافق نشود تحریم‌ها افزایش می‌یابد

اگر توافق نشود تحریم‌ها افزایش می‌یابد

یک سناتور آمریکایی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که اگر توافق هسته‌ای نهایی حاصل نشود، کنگره تحریم‌های علیه ایران را افزایش خواهد داد.

یک سناتور آمریکایی در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که اگر توافق هسته‌ای نهایی حاصل نشود، کنگره تحریم‌های علیه ایران را افزایش خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه خبری هیل، سناتور باب کروکر روز یکشنبه در اظهاراتی خصمانه علیه ایران، گفت: هیچ تردیدی وجود ندارد که قانون‌گذاران تحریم‌های علیه ایران را افزایش خواهند داد.

این سناتور آمریکایی که در کنگره جدید ریاست کمیته روابط خارجی سنا را به عهده خواهد داشت، افزود: اگر مذاکرات هسته‌ای نتیجه‌ای در پی نداشته باشد تحریم‌های بیشتری اعمال خواهد شد.

جمهوری‌خواهان آمریکا که اکنون اکثریت مجلس سنا و کنگره را در اختیار دارند اعلام کرده‌اند در ماه ژانویه و پس از آغاز به کار کنگره جدید آمریکا لایحه تحریم‌های بیشتر علیه ایران را ارائه خواهند داد. این در حالی است که بسیاری از دموکرات‌ها به ویژه دولت اوباما با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران در زمان ادامه مذاکرات مخالف هستند.

باب کروکر همچنین گفت که این لایحه روند همیشگی خود را طی خواهد کرد و فوری نخواهد بود.

به گزارش ایسنا،‌ مرضیه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه 4 فرد و نهاد ایران گفت که چنین حرکتی نقض صریح اصل حسن‌نیت آمریکا است و اهداف این کشور را زیر سوال می‌برد.

وی تأکید کرد: این تحریم‌ها ماهیت کاملاً سیاسی و تبلیغاتی دارد و با توجه به سیاست داخلی آمریکا اتخاذ می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: این‌گونه تحریم‌ها هیچ تأثیری بر اراده دولت ایران در قبال اجرای وظایف حاکمیتی‌اش در برابر ملت ایران ندارد و ما به تلاش‌هایمان برای تأمین نیازهای خود ادمه می‌دهیم.

همچنین محمدجواد ظریف، رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5، پیش از این اعلام کرده که امروز نه تنها سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران،‌ بلکه منطقه و جهان به دنبال رسیدن به تفاهم در برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان هستند که این امر بسیار مهم است و طلیعه بسیار خوبی از همکاری‌های سازنده را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

کد N659808

وبگردی