آفتاب

نخست وزیر جدید تونس امروز معرفی می‌شود

نخست وزیر جدید تونس امروز معرفی می‌شود

رئیس پارلمان تونس اعلام کرد که با توافق‌های صورت گرفته نام نخست وزیر جدید امروز(دوشنبه) اعلام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ عربستان، خبرگزاری رسمی تونس به نقل از محمد ناصر، رئیس پارلمان این کشور اعلام کرد که وی پس از دیدار با هیات حزب "ندای تونس" و چندین تن از نمایندگان پارلمان برسر تعیین نخست وزیر جدید به توافق رسیده‌اند.

محمد ناصر افزود: نام نخست وزیر جدید تونس امروز به باجی قائد السبسی، رئیس جمهور تونس تقدیم خواهد شد.

محمد ناصر به نام نخست وزیر پیشنهادی اشاره‌ای نکرد و گفت: پس از ارائه نام نخست وزیر از سوی اعضای پارلمان نام نخست وزیر جدید به طور علنی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر الطیب البکوش، دبیرکل جنبش ندای تونس اعلام کرد: رئیس جمهور امروز نام نخست وزیر جدید کشور را اعلام می‌کند.

طبق بند 89 قانون اساسی تونس باجی قائد السبسی یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات باید نامزد حزب یا ائتلاف انتخابی که توانستند بیشترین تعداد کرسی را در پارلمان کسب کنند مکلف کند تا طی یک ماه دولت جدید را تشکیل دهند.

از سوی دیگر گزارش‌ها حاکی از آن است که حزب ندای تونس که اکثریت پارلمان را تشکیل می‌دهند قرار است حبیب الصید را به عنوان نخست وزیر جدید تونس انتخاب کنند.

روزنامه‌های محلی تونس طی گزارشی اعلام کرد که حبیب الصید، وزیر کشور پیشین تونس در دولت قائد السبسی نزدیک‌ترین گزینه برای تصدی پست نخست وزیری کشور است. با وجود اینکه نام وی طی چند روز گذشته به عنوان وزیر کشور مطرح شده بود.

انتخابات پارلمانی تونس در 26 اکتبر به پایان رسید که در آن حزب ندای تونس 86 کرسی را از آن خود کرد.

کشور تونس پس از انقلاب سال 2011 میلادی با چالش‌های بزرگی از جمله حضور گروه‌های تندرو مسلح و ضعف اقتصادی رو به رو بوده است.

انتهای پیام

کد N659725

وبگردی