آفتاب
در آستانه سفر سیسی به کویت؛

وزیر خارجه کویت: پرونده آشتی میان مصر و قطر را پیگیری می‌کنیم

وزیر خارجه کویت: پرونده آشتی میان مصر و قطر را پیگیری می‌کنیم

وزیر خارجه کویت طی نشست خود با هیات رسانه‌ای مصری که قرار است دیدار امروز (دوشنبه) میان وی و رئیس جمهوری مصر را پوشش دهند، اعلام کرد که کویت طرح آشتی میان مصر و قطر را دنبال خواهد کرد و هرگونه شبهه را از آن برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه رای الیوم چاپ عربستان، صباح خالد الحمد صباح، وزیر خارجه کویت در این نشست خبری اعلام کرد: شیخ تمیم، امیر قطر مسئول اصلی این پرونده است و ما نیز در این خصوص با وی همکاری می‌کنیم و به منظور اجرای طرح آشتی و رفع هرگونه شبهه و برداشتن موانع از سر راه این طرح آن را دنبال خواهیم کرد.

وی افزود: مصر به منزله برادر بزرگتر برای کشورهای عربی است و برادر بزرگتر باید از خطای برادران کوچکتر خود چشم پوشی کند.

وی همچنین از تلاش پادشاه عربستان برای حل اختلافات میان مصر و قطر قدردانی کرد.

خالد الصباح پیرامون مساله پیوستن مصر به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس افزود: مصر قلب کشورهای عربی و مقر نشست‌های کشورهای عربی است و شورای همکاری خلیج فارس به منزله یک کشور کمک کننده در امور کشورهای عربی است.

وی سفر عبدالفتاح سیسی به کویت را آن هم در سایه خطراتی که متوجه کشورهای غربی است سفری بسیار پراهمیت خواند.

وزیر خارجه کویت در خصوص اهمیت این سفر گفت: سفر سیسی به کویت زمینه ساز دو اتفاق مهم یعنی کنفرانس اقتصادی و اجلاس سران عرب که قرار است مارس آینده در قاهره تشکیل شود.

وی ادامه داد: کویت رهبری اجلاس سران عرب را به سیسی تحویل خواهد داد چرا که مصر نقش مهم و کارسازی را در حل مسائل کشورهای عربی دارد.

وی تاکید کرد: عبدالفتاح سیسی باید زمینه گسترده همکاری میان دو کشور را فراهم کند چرا که هر دو کشور یعنی کویت و مصر در معرض خطرات منطقه‌ای هست.

خالد الصباح از حضور یک هیات بلند پایه کویتی در کنفرانس اقتصادی آتی به منظور ایجاد فرصت‌های سرمایه‌ گذاری آن هم در سایه طرح‌های منطقه‌ای مصر خبر داد.

وی تصریح کرد: اگر مصر به نقش رهبری و اساسی خود بازگردد کویت و کشورهای عربی در منفعت هستند. اما اگر مصر متحمل ضرر شود تمام کشورهای عربی نیز دچار مشکل می‌شوند.

انتهای پیام

کد N659567

وبگردی