آفتاب
معتمد طایفه های کرد و سهراب زهی:

تبعیض نژادی و مذهبی بهانه دشمن برای ایجاد تفرقه است

تبعیض نژادی و مذهبی بهانه دشمن برای ایجاد تفرقه است

زاهدان- یکی از معتمدان و سران طوایف بلوچ سهراب زهی، کرد و میربلوچ زهی گفت: واژه تبعیض نژادی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران بهانه و تبلیغ سوء دشمن برای ایجاد تفرقه بین اقوام است.

سردار ولی محمد کرد یکی از معتمدان طوایف میر بلوچ زهی، کرد و سهراب زهی در منطقه خاش در گفتگو با مهر اظهار داشت: عده ای در جامعه مطرح می کنند که مورد تبعیض قرار گرفته اند اما غافل از اینکه این موضوع توطئه دشمن برای ایجاد ناآرامی و تفرقه است.

وی گفت: دستیابی به موفقیت ها و پله های ترقی در هر قوم و یا انسانی به شایستگی و لیاقت های آن قوم و انسان ارتباط دارد و نمی توان عدم موفقیت را به واژه تبعیض ربط داد.

معتمد طوایف کرد، سهراب زهی و میر بلوچ زهی ادامه داد: واژه تبعیض مذهبی یا قومی شعار دشمن برای تفکیک و تجزیه ایران است تا با دستاویز قرار دادن این موضوع اقوام و مذاهب را علیه دولت و نظام به مقابله دعوت کند.

ولی محمدکرد با تاکید بر اینکه تبعیض نژادی و مذهبی در جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد افزود: نظام اسلامی تبعیضی بین مسلمانان و شهروندانش قائل نمی شود بلکه این دشمن است که مایل به ایجاد تصور تبعیض بین اقوام است.

وی افزود: اسلام دینی میانه رو و جهان شمول است و لذا دشمن برای مقابله با این دین مقتدر و تعالی بخش در صدد مبارزه است.

ولی محمد کرد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نقطه ضعف برای نفوذ به میان اقوام و ایجاد تفرقه و تفکیک آنها از یکدیگر است ادامه داد: دشمن در بسیاری  اوقات در لباس دوست وارد جنگ با ما می شود و لذا دشمن شناسی در این راستا بسیار مهم است.

وی با بیان اینکه اقوام بلوچ تاکنون از مرزهای شرقی کشور با جان و خون خود در برابر دشمن دفاع کرده اند گفت: برای دفاع از مرزهای این استان که به یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر می رسد تاکنون تانک و یا تجهیزات نظامی سنگین لازم نشده و مردم این منطقه بهترین مرزدار بوده اند.

مواد مخدر ریشه ناامنی در سیستان و بلوچستان

ولی محمد کرد همچنین با بیان اینکه قاچاق مواد مخدر، گروگان گیری و انتقام گیری های شخصی به ناامنی در استان دامن می زند گفت: قاچاق مواد مخدر باعث شده تا بسیاری از سودجویان سود خود را در ناامنی و ناآرامی جستجو کنند.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان می توان ریشه ناامنی ها را با فقر و بیکاری مرتبط دانست افزود: اشتغالزایی یکی از وظایف دولت است اما طبیعی است که دولت قادر به استخدام تمام مردم نیست و لذا همانطور که در احادیث توصیه شده است هر مسلمان باید در۱۲شغل مهارت داشته باشد.

این معتمد افزود: متاسفانه همجواری با دو کشور پاکستان و افغانستان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر موجب ایجاد ناامنی و تضییع حقوق مردم استان شده است و تا کنون علاوه بر اینکه بسیاری از فرزندان این مرز و بوم به شهادت رسیده اند جوانان زیادی نیز در دام اعتیاد سرمایه جوانی خود را از دست داده اند.

سلاح های غیر مجاز باید در استان جمع آوری شود

وی با تاکید بر جمع آوری سلاح های غیر مجاز ابراز داشت: جمع آوری سلاح های غیر مجاز در استان به طور حتم تاثیر زیادی در کاهش ناامنی خواهد گذاشت.

ولی محمدکرد با اشاره به اینکه در بکارگیری نیروهای امنیتی و همچنین تسلیح برخی طوایف باید نهایت دقت صورت پذیرد ادامه داد: به طور حتم اگر آدم غیر مسئولی تسلیح شود علاوه بر اینکه به خودش آسیب می رساند موجب آسیب رسانی به جامعه می شود.

وی تاکید کرد: باید در ایجاد پایگاه های طوایف و نحوه بکارگیری سلاح با دقت بیشتری اقدام شود و در این راستا با بررسی سوابق و شناسایی افراد معتمد و دلسوز نظام نسبت به تسلیح آنها برای دفاع از مرز اقدام کرد.

ولی محمد کرد تاکید کرد: مرزبانی مقوله ای مهم است و لذا باید از طوایف و عشایری در راستای صیانت از مرز با محوریت و مدیریت دولت استفاده کرد که خاک کشور و اسلام برایشان از اهمیت بالایی برخوردار باشد.

معتمد طایقه های کرد و سهراب زهی تاکید کرد: در این راستا باید جوان شجاع و متعهد را برای پاسداری از مرز آموزش داد و از آنها برای برقراری صلح و امنیت استفاده کرد.

نژاد پرستی توطئه دشمن است

ولی محمد کرد با بیان اینکه مسئولان مملکت دشمن ملت خود نیستند بیان داشت: این موضع که در رسانه های غربی تبلیغ می شود که حقوق بشر در ایران به واسطه اعدام ها رعایت نمی شود تنها تبلیغات سوء علیه نظام است.

وی افزود: به نظر من اعدام ۴  قاچاقچی که هستی و سرمایه بسیاری از خانواده ها و انسان ها را با خاک یکسان کرده اند به هیچ وجه جرم محسوب نمی شود.

ولی محمد کرد گفت: از همه بدتر این است که برخی افراد به همین بهانه و به طرفداری ۴ قاچاقچی، مردم بی گناه را با اقدامات تروریستی در استان به شهادت رسانند و  این تفکر مردود را تبلیغ می کردند که به طرفداری از اقوام دست به چنین جنایاتی می زنند.

معتمد طوایف کرد، سهراب زهی و میر بلوچ زهی اظهار داشت: متاسفانه در گذشته شاهد بودیم که تعدادی افراد جاهل و نادان با دست زدن به عملیات های انتحاری و تروریستی برای توجیه کار نادرست خود عنوان مقابله یا انتقام را بر می گزیدند که این تفکرات در دین اسلام و نزد تمامی اقوام مردود است زیرا اسلام اجازه قتل هیچ مسلمانی را نمی دهد و حتی در احادیث توصیه شده است حتی در جنگ با دشمن خرمن های آنها را آتش نزنید و به میانسالان خشم نورزید حال با این دستورات قرآنی که سراسر رحمت و گذشت است چگونه عده ای به خود اجازه می دهند که مردم بی دفاع را به قتل برسانند؟

وی تاکید کرد: شهادت بسیاری از افراد فارس، بلوچ، شیعه و سنی در برخی اقدامات تروریستی و آن هم با ادعای دفاع از حقوق برخی اقوام و مذاهب نشان می دهد که این افراد دروغ پردازی و خیال بافی می کنند.

ولی محمد کرد یادآور شد: نژاد پرستی توطئه دشمن است و در دین اسلام هیچ نژادی برتر نیست و در نزد خدا شخصی افضل تر است که تقوای بیشتری داشته باشد.

وی افزود: باید آگاه بود تفکیک اقوام از یکدیگر موجب قطعه قطعه شدن اقوام و در هم شکستن اتحاد آنها شده و در نهایت به تخریب  کشور منجر می شود.

کد N659495

وبگردی