آفتاب

رهبر سابق تایوان آزادی مشروط گرفت

رهبر سابق تایوان آزادی مشروط گرفت

رئیس‌جمهور سابق تایوان پس از گذشت شش سال از حبسش به جرم اختلاس، به خاطر وضعیت سلامتی‌اش آزادی مشروط گرفت.

رئیس‌جمهور سابق تایوان پس از گذشت شش سال از حبسش به جرم اختلاس، به خاطر وضعیت سلامتی‌اش آزادی مشروط گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، چن شویی بیان، 64 ساله که از 2000 تا 2008 رئیس‌جمهور تایوان بود قرار است بعدازظهر امروز (دوشنبه) به خاطر شرایط سلامتش از زندان آزاد شود.

چن شویی بیان که رهبر سابق حزب دموکراتیک مترقی تایوان بود به حکومت 50 ساله حزب کومینتانگ بر کشور پایان داد اما به خاطر پولشویی و اختلاس در 2009 به حبس ابد محکوم شد اما پس از استیناف‌های مکرر این حکم به 20 سال کاهش یافت.

چن آوریل 2014 و پس از تشخیص افسردگی حالا به دلیل احتمال ابتلا به پارکینسون و سایر شرایط وخیم جسمانی به بیمارستان زندان منتقل شد.

وی در ژوئن همان سال اقدام به خودکشی کرد و تلاش کرد تا خودش را با حوله در حمام بیمارستان به دار بیاویزد.

چن مینگ تانگ، معاون وزیر دادگستری تایوان گفت: رئیس‌جمهور سابق کشور پس از نشست در دایره آزادی مشروط که امروز صبح برگزار شد، آزاد می‌شود تا برای درمان‌های بعدی به مراکز معتبر انتقال یابد. یک گروه مستقل پزشکی بر این باور است که رئیس‌جمهور سابق تایوان باید برای درمان به خارج از زندان منتقل شود چون شرایط درمان در بیمارستان زندان در حال حاضر اصلا خوب نیست. آزادی مشروط او نیز یک ماهه است.

حامیان رئیس‌جمهور سابق تایوان نیز کمپینی را برای آزادی زودهنگام وی اخیراً آغاز کرده بودند و معاون سابق وی که 70 سال دارد نیز در دسامبر 2014 و برای آزادی وی دست به سه روز اعتصاب غذا زد.

رئیس‌جمهور سابق تایوان تاکید دارد که اتهامات علیه وی با انگیزه سیاسی از جانب دولت کنونی حزب کومینتانگ بوده است چون وی هشت سال بر سر قدرت بود و باعث برکناری این حزب شده بود.

در حالی که هراس مردم از تاثیرگذاری چین بر تایوان افزایش یافته، کومینتانگ توانست در جریان انتخابات محلی در نوامبر 2014 پیروز شود که این پیروزی بزرگترین دستاورد این حزب پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری تایوان در سال 2016 محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N659289

وبگردی