آفتاب

ادامه مذاکرات نمایندگان ارتش اوکراین و منطقه دونتسک درباره تبادل زندانیان

ادامه مذاکرات نمایندگان ارتش اوکراین و منطقه دونتسک درباره تبادل زندانیان

نماینده جمهوری خودخوانده دونتسک در امور حقوق بشر گفت، نمایندگان ارتش اوکراین و نمایندگان جمهوری خودخوانده دونتسک مذاکرات درباره تبادل جدید زندانیان را آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، "داریا موروزووا"، نماینده جمهوری خودخوانده دونتسک در امور حقوق بشر در کنفرانسی خبری گفت: ما مذاکرات جدید درباره تبادل زندانیان را آغاز و آن را ادامه می‌دهیم. تاریخ تبادل این زندانیان نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

اوایل روز یکشنبه پترو پروشنکو، رئیس‌جمهوری اوکراین به عوامل اعمال قانون دستور داد تا برای آزادی نیروهای نظامی که در دونباس زندانی هستند، سخت‌تر تلاش کنند.

وی مدعی شد، اوکراین اطلاعاتی درباره محل و تعداد نیروهای نظامی اوکراین که بازداشت شده‌اند، در اختیار دارد.

پروشنکو افزود: ما باید هر کاری برای آزادی هرچه سریع‌تر آنها انجام دهیم.

در همین حال موروزووا گفت: جمهوری خودخوانده دونتسک بیشتر از 30 نیروی نظامی اوکراینی محبوس، در اختیار ندارد که برخی از آنها شخصاً تسلیم این جمهوری شده‌اند. پیش از سرد شدن هوا ارتش اوکراین معمولا در منازل مسکونی موقت خود اقامت دارد اما با سرد شدن هوا پناهگاه‌های آنها نامساعد شده و آنها خود را تسلیم کردند.

وی افزود: کی‌یف زندانی‌های بیشتری در اختیار دارد. ما گمان می‌کنیم تعداد نیروهای جمهوری دونتسک که نزد کی‌یف زندانی هستند، حدود 220 تن است. این مذاکرات در چارچوب قبلی ادامه دارد که بسیار موفق بود و بزرگترین تبادل زندانیان در 26 دسامبر سال 2014 میلادی رخ داد. در آن روز ما 149 نیروی نظامی اوکراین را با 222 تن از نیروهای محبوس خودمان تبادل کردیم.

انتهای پیام

کد N659230

وبگردی