آفتاب

نمازی: مجلس با همدلی دولت، بودجه‌ای کارآمد را تصویب کند

نمازی: مجلس با همدلی دولت، بودجه‌ای کارآمد را تصویب کند

یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس با همدلی و اتفاق نظر با دولت باید بودجه‌ای را تصویب کنند که کارآمدی لازم را داشته باشد.

محمد علی نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه در نظام‌های دموکراتیک هر کس می‌تواند عضو حزب یا تشکلی باشد و از آن طریق به قدرت در قوه مجریه، قضاییه یا مقننه برسد، اظهار کرد: افراد باید بدانند وقتی در قدرت قرار می‌گیرند باید فراجناحی عمل کنند چون لازمه‌ی پیشرفت، عمران و آبادانی کشور و رفاه و آسایش ملت این است که اعضای حکومت در مسئولیت‌های مختلف در راستای منافع و امنیت ملی کشور فکر کرده و تصمیم بگیرند و آنها را اجرایی کنند.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که در شرایط فعلی کشور از جهات مختلف تحت فشار است و نیازمند هم‌جهت شدن و بسیج شدن تمام نیروها حول یک محور برای عبور از شرایط سخت فعلی هستیم، افزود: هر جا شاهد بودیم اراده ملی بسیج شد، آنجا موفقیت‌های بزرگ به دست آمده است.

وی خاطر نشان کرد:‌ اگر تشتت وجود داشته باشد و هر کس به منافع زود گذر خود، باند و یا حزب متبوع خود فکر کند، نیروها نه تنها به یکدیگر کمک نمی‌کنند بلکه تلاش‌های هم را خنثی خواهند کرد.

وی با اشاره به بحث بودجه سال 94 و مراحل تصویب آن در مجلس گفت: برای تصمیم‌گیری در مورد بودجه ابتدا لازم است که تلاش کنیم قیمت نفت رابه گذشته بر گردانیم و راهکار آن این است که روابط خود را با عربستان بررسی کرده و برای بهبود آن از چهره‌هایی مثل آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای کم کردن فاصله‌ها استفاده کنیم. همچنین به طور جدی مساله مذاکرات را دنبال کنیم.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه گفته می‌شود وابستگی بودجه به نفت کم شده است اما هنوز به شرایط مطلوب نرسیده‌ایم، خاطر نشان کرد: اگر دقت نکنیم آنچه در شرایط موجود آسیب خواهد دید، اعتبارات عمرانی است. پس نیاز است که نمایندگان مجلس صرف نظر از گرایش‌های حزبی، گروهی و منافع جناحی با در نظر گرفتن منافع ملی و شرایط امروز کشور تدبیری بیندیشند و با همکاری دولت اصلاحات بودجه را انجام دهند.

نمازی اظهار کرد: نمایندگان مجلس با همکاری و همدلی دولت باید تلاش کنند بودجه‌ای را تصویب کنند که در آن از هزینه‌های غیر ضروری کاسته شود تا به اعتبارات عمرانی لطمه وارد نشود.

انتهای پیام

کد N659109

وبگردی