آفتاب

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به کار خود پایان داد

پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان به کار خود پایان داد

اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانشجویان با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی رییس سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ابتدای این مراسم پس از قرائت سرود جمهوری اسلامی نفر اول رشته حفظ قرآن که از کشور مصر بود به قرائت قرآن پرداخت و پس از حمید فرزام دبیر این دوره از مسابقات به ارائه گزارشی پرداخت. همچنین رییس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی سخنرانی داشتند.

در ادامه این دوره از مسابقات از نفرات اول تا سوم رشته حفظ و قرائت توسط علی لاریجانی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی، فرهادی وزیر علوم و تحقیقات،‌امرودی، مسجد جامعی، حمید محمدی رییس شورای توسعه تقدیر شد.

جوایز نفر اول تا سوم این دوره از مسابقات در رشته حفظ و قرائت به ترتیب نفر اول: 30 سکه بهار آزادی، نفر دوم 20 سکه بهار آزادی و نفر سوم 15 سکه بهار آزادی بود.

به گزارش ایسنا پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان کار خود را از یازدهم دی‌ماه با سخنرانی رییس جمهور آغاز و در چهاردهم دی‌ماه با معرفی نفرات برتر و سخنرانی رییس مجلس شورای اسلامی به کار خود پایان داد.

از جمله برنامه‌های جانبی این دوره از مسابقات در روز جمعه دوازدهم دی ماه برگزاری سمینار آموزشی شفا و برگزاری سمینار پژوهشی وحدت اسلامی بود که ریاست این سمینار را مهدی فیض برعهده داشت.

از دیگر برنامه‌های این دوره از مسابقات در روز شنبه سیزدهم دی ماه برگزاری سمینار آموزشی سبک زندگی هوشمندانه بود همچنین سمینار پژوهشی مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم با رویکرد روش‌شناسی برگزار شد که در این سمینار علی منتظری به ارائه مقاله پرداخت.

این دوره از مسابقات با حضور نمایندگانی از 47 کشور جهان برگزار شد.

انتهای پیام

کد N658976

وبگردی