آفتاب
پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان

فرزام: جهاد دانشگاهی مرکز مطالعات میان رشته‌ای و بانک پایان‌نامه‌های قرآنی را تاسیس می‌کند

فرزام: جهاد دانشگاهی مرکز مطالعات میان رشته‌ای و بانک پایان‌نامه‌های قرآنی را تاسیس می‌کند

دبیر پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از مسابقات گزینش متسابقین در کشور مبدا بود و این گزینش به دلیل بالابردن کیفیت مسابقات انجام شد و در نهایت از 47 کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حمید صابرفرزام در اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان ضمن خیر مقدم به مسئولین و حاضران اظهار کرد: این مسابقات از سال 1364 توسط جهاد دانشگاهی با عنوان مسابقات قرآن دانشجویان کشور برگزار شد و افتخار این را داریم که همواره به توصیه‌های مقام معظم رهبری جامه عمل پوشانده‌ایم. سازمان فعالیت‌های قرآنی دانشگاهیان کشور از سال 85 اقدام به برگزاری اولین و تنهاترین مسابقات قرآنی جهان اسلام کرد. در این دوران همواره با اسلام‌هراسی دشمنان روبه رو بودیم و در سال 85 دانشجویان از 5 قاره جهان در این مسابقات با شعار قرآن منادی رحمت، وحدت و کرامت انسانی شرکت کردند.

وی ادامه داد: دبیرخانه این دوره از مسابقات با بیش از 107 کشور دنیا ارتباط برقرار کرد و 77 کشور برای حضور در مسابقات بین‌المللی معرفی شدند. یکی از ویژگی‌های بارز این دوره از مسابقات گزینش متسابقین در کشور مبدا بود و این گزینش به دلیل بالابردن کیفیت مسابقات انجام شد و در نهایت از 47 کشور جهان در این دوره از مسابقات شرکت کردند.

وی با بیان این‌که «سازمان فعالیت‌های قرآنی همواره فرمایشات رهبری را سرلوحه خود قرار می‌دهد» اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر این امر تاکید دارند که تلاوت مقدمه‌ای برای تدبر در قرآن باشد و بهترین گروهی که می‌توانند کار کارشناسی و پژوهشی قرآن را انجام دهند دانشجویان هستند. بر همین اساس اصلی‌ترین برنامه ما پژوهش و تدبر در قرآن کریم است و در این دوره از مسابقات دو همایش مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم و سمینار پژوهشی وحدت اسلامی را برگزار کردیم.

دبیر پنجمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی نهادی است که حاصل انقلاب است و این نهاد دو فعالیت بزرگ و گسترده داشته؛ یکی تاسیس خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) است و دیگری برگزاری مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان و قصد دارد سومین فعالیت که مغفول مانده است را با عنوان مرکز مطالعات میان رشته‌ای قرآن کریم و بانک پایان‌نامه‌های قرآنی تاسیس کند.

وی در پایان از همه مسئولان حاضر در این جلسه خواست که برای راه اندازی چنین فعالیتی کمک کنند و از شهردار تهران به خاطر حمایت‌هایی که از این دوره از مسابقات داشت تقدیر و تشکر کرد. همچنین از وزارت امور خارجه ، سازمان اوقاف، صدا و سیما، وزارت ارشاد و وزارت علوم نیز نهایت تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام

کد N658955

وبگردی