آفتاب
حضورشهردارتهران در یکصدوبیستمین جلسه غیرعلنی شورای شهر؛

شهرداری برخورد با متخلفان را با جدیت ادامه می‌دهد

شهرداری برخورد با متخلفان را با جدیت ادامه می‌دهد

شهردار تهران درباره اجرای حکم ماده 100 مبنی بر تخریب و برطرف کردن خلاف‌ها در پاساژعلاءالدین، گفت: برخی اوقات تخلفات به حدی می رسد که ایمنی و آسایش شهروندان را به خطر می‌اندازد و پاساژ علاءالدین یکی از این موارد بود، زیرا همواره بیش از چهار- پنج هزار نفر در این ساختمان تردد دارند.

به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، محمدباقر قالیباف که به پیشنهاد اعضای شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و بیستمین جلسه غیرعلنی این شورا حضور پیدا کرده بود، با بیان مطلب فوق تاکید کرد: قانون همه جا قانون است، اما شرایط سبب می شود که برخی مکان ها در اولویت قرار گیرد. زمانی این اولویت بندی ها حساسیت بیشتری پیدا می کند که صاحبان و مالکان نسبت به اجرای قانون هم بدقولی می کنند و هم به این باور می رسند که می توانند قانون را با پول و ارتباط بخرند.

وی در ادامه تصریح کرد: دوستانی که در شعبه یک کمیسیون ماده صد این رای را داده اند، حتما در مطالعاتشان دیده اند که از دهه هفتاد که این ساختمان ساخته شده چندین بار به این مجموعه فرصت داده شده است که پارکینگ و ایمنی مجموعه را تامین کند، آنقدر به این مجموعه فرصت داده شده که این موضوع برای آنها عادی شده بود.

قالیباف با اشاره به اینکه شخصاً 15 ماه است این موضوع را دنبال می کنم، اعلام کرد: در این راه بعضی دستگاه ها با ماهمراهی کردند و بعضی جاها نیز مانع شدند. اما بحث مبارزه با مفاسد چه در درون شهرداری و چه در خارج شهرداری به شدت پیگیری می شود و از دو سال پیش برخورد با افرادی که از درون شهرداری با آنها همراهی کرده اند آغاز شده است.

وی با اشاره به این مطلب که در روزهای اخیر که بحث اجرای این حکم جدی شده بود افراد مختلف تماس می گرفتند و یا حضوری می آمدند و حتی از ما فرصت 5 روزه می خواستند، تاکید کرد: شهرداری به دنبال ایجاد مشکل برای شهروندان نیست و به همین دلیل در جایی که قابلیت اجرای حکم داشته و تذکرات هم داده شده و اصلاحات انجام نشده باشد حتما اجرای حکم را پیگیری می کنیم. البته بارها در مقالات گفته اند که اینجا را خراب کرده اند که به جای دیگری رونق بدهند. انشالله این نوشته ها ما را از مسیر انصاف و قانون خارج نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه شرایط پاساژ علاءالدین خاص بود، گفت: در اجرای این حکم شهرداری با دقت عمل کرد تا ظلمی در حق مردم روا نشود. البته صاحب این پاساژ هیچ سند مغازه ای را به نام کسی نکرده بود. همه به صورت اجاره میز و سرقفلی مشغول به کار بودند. در طبقه هفتم این برج 90 مغازه وجود داشت که همه دارای تجهیزات و امکانات بود. بیش از دو ساعت با تک تک آنان صحبت شد و با تلاش خوب همکاران ما در حوزه اجرایی شهرداری و دوستان نیروی انتظامی کار با منطق و ادب پیگیری و انتقال دقیق وسایل آنان انجام شد.

قالیباف اعلام کرد: در طبقه هفتم این پاساژ 90مغازه بود که 30 مغازه آن تخریب کامل شد و طبقه منفی 3 نیز 90 مغازه بود که به صورت کامل تخریب و تبدیل به انبار تجاری شد.

وی اظهار داشت: پس از آتش سوزی که در واحد تجاری در تهران رخ داد توقع از شهرداری این است که به موضوع ایمنی توجه خاص داشته باشد. ما اکنون در تهران پاساژ هایی داریم که اگرچه تخلفات ساختمانی شان قابل اغماض می تواند باشد، ولی حوزه ایمنی و نوع کاربری شان به هیچ عنوان قابل گذشت نیست. البته که ما باید دقت کنیم با این شرایط کار و محیط کارگری باز معضلی به معضلات دولت اضافه نکنیم و از آن طرف هم ایمنی مردم را فدای آن نکنیم؛ و این نیازمند درایت، پختگی و اولویت بندی در کار است.

وی با تاکید بر اینکه قانون باید توام با اخلاق و ادب و توجه به حرمت و کرامت مردم اجرا شود، اظهار داشت: یکی از مهمترین ویژگی های این پاساژ مکان قرار گرفتن آن، حساسیت و ارتباطاتی که در آنجا حاکم بوده است که در این 13- 14 ماه حرف های تلخ و ناگواری را از افراد و جاهای مختلف شنیدیم، اما صبر کردیم که این کار با آرامش انجام شد. این اقدام می تواند موجب پیشگیری شده به نحوی که به متخلفین متذکر شود که مجموعه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری از تخلفات نمی گذرند.

بر اساس گزارش سایت شهرنوشت، محمدباقرقالیباف با صراحت اعلام کرد: طبیعتا ما باید آنهایی که به قدرت و ثروت وصل هستند را سرجای خودشان بنشانیم. آن گاه دیگران نیز راه درست را ادامه می دهند. لذا شهرداری برخورد با تخلفات را محکم ادامه می‌دهد و این برخوردهای قانونی را با همراهی شورای شهر پیش می برد.

انتهای پیام
کد N658834

وبگردی