آفتاب

کشته شدن 8 عضو طالبان پاکستان در نخستین حمله پهپادی آمریکا در 2015

کشته شدن 8 عضو طالبان پاکستان در نخستین حمله پهپادی آمریکا در 2015

مقامات اطلاعاتی پاکستان اعلام کردند که آمریکا امروز (یکشنبه) در نخستین حمله پهپادی خود در سال 2015 در خاک این کشور دست کم 8 عضو طالبان را در شمال غرب پاکستان کشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز این حمله در حالی رخ داده که مقامات پاکستان مشغول بررسی طرح‌هایی به منظور تقویت حملات علیه شبه نظامیان طالبان هستند.

مقامات اطلاعاتی پاکستان اظهار داشتند که امروز یک پهپاد آمریکایی دو ساختمان را در منطقه لواره‌مندی در وزیرستان شمالی و در نزدیکی مرز افغانستان مورد حمله قرار داد. آن‌ها تصریح کردند که در این حمله بین 8 شبه نظامی کشته شدند. این حمله در حالی رخ داده که پاکستان به دنبال تشدید حملات خود به شبه نظامیان طالبان است که ماه گذشته میلادی به قتل 132 دانش‌آموز یک مدرسه متعلق به ارتش پاکستان در شهر پیشاور اقدام کردند.

قرار است قانونگذاران پاکستانی یک اصلاحیه قانون اساسی را که به محاکمه شبه نظامیان در دادگاه‌های نظامی اجازه می‌دهد را مورد رای گیری قرار دهند. بسیاری از مقامات پاکستان می‌گویند که دادگاه‌های غیرنظامی این کشور بیش از حد در مقابل طالبان مرعوب بوده و یا به علت فساد برای رسیدگی مناسب به پرونده شبه نظامیان طالبان شایستگی لازم را ندارند.

حمله پهپادی آمریکا در حالی رخ داد که پاکستان اغلب به طور علنی حملات پهپادهای آمریکایی در این کشور را نقض حاکمیت خود دانسته و محکوم می‌کند. در 6 ماهه نخست سال 2014 حملات پهپادهای آمریکایی در پاکستان به دلیل مذاکرات صلح این کشور با طالبان متوقف شده بود اما چند روز پیش از آنکه حملات اخیر ارتش پاکستان علیه طالبان اجرا شود، فعالیت پهپادهای آمریکایی مجددا از سر گرفته شد.

از سوی دیگر خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد که ارتش پاکستان اعلام کرده جنگنده‌های آن در تداوم عملیات خود علیه طالبان در مناطق قبیله نشین نزدیک مرز افغانستان دست کم 31 شبه نظامی را کشتند.

ارتش پاکستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی جنگنده‌های ارتش در منطقه خیبر انجام شده و موجب انهدام چهار مخفی‌گاه شبه نظامیان و یک مرکز آموزش بمب‌گذاران انتحاری شد.

ارتش پاکستان اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات گسترده خود علیه شبه نظامیان طالبان در 15 ژوئن 2014 تاکنون بالغ بر هزار و 200 شبه نظامی را کشته است. حمله گسترده ارتش در منطقه وزیرستان شمالی به اجرا درآمد و اکنون حمله مشابه دیگری نیز در منطقه خیبر در همسایگی منطقه وزیرستان شمالی به منظور تعقیب شبه نظامیانی که از وزیرستان شمالی فرار می‌کنند، در دست انجام است.

انتهای پیام

کد N658728

وبگردی